بستر فرهنگی جایگاه دختران در جامعه تعریف نشده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: متأسفانه شأن دختران به خوبی شناخته نشده و اگر شاهدیم برخی از دختران ما دچار کم حجابی شده‌اند، به دلیل این است که بستر فکری و فرهنگی جایگاه دختران در جامعه تعریف نشده و رسانه‌های معاند نیز با استفاده از این جهالت به نام آزادی دنبال استثمار بیشتر در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع امروز _پنج‌شنبه بیست و نهم تیرماه_ در شب سوم محرم و مراسم هیئت فداییان امام حسین (ع) اظهار کرد: در خانواده اعضا نیز بر اساس جنسیت و موقعیت نیازمند مراقبت ویژه‌ای هستند، بر همین اساس ضرورت دارد با تاسی از قرآن و اهل بیت (ع) برخورد مناسب را بیاموزیم.

وی افزود: پیش از ظهور اسلام در دوران جاهلیت دختران مایه خفت مردان عرب بودند و متأسفانه اکثراً دختران را زنده به گور می‌کردند اما ظهور پیامبر (ص) ارزش دختران در خانواده و جامعه را برای مردم تبیین کرد، تا جایی که رسول الله (ص) فرمودند «بهشت بر کسانی که فرزند دختری را بزرگ کند واجب می‌شود»، اما متأسفانه بعد از پیامبر (ص) بسیاری از سنت‌های جاهلیت مجدداً احیا شد و فرهنگ کثیف غرب جاهلیت مدرن را به وجود آورد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: فرهنگ غربی در قالب جاهلیت مدرن، دختران را با یک چهره بزک‌کرده زنده به گور می‌کند و با تنزل دادن شأن دختران به دنبال التزاز مردان و تبلیغات کالا هستند، این اقدام کثیف‌تر از دوران جاهلیت است.

مهدوی ارفع تصریح کرد: متأسفانه شأن دختران به خوبی شناخته نشده است، امروز اگر شاهدیم برخی از دختران ما دچار کم حجابی شده‌اند، به دلیل این است که بستر فکری و فرهنگی جایگاه دختران در جامعه تعریف نشده است و رسانه‌های معاند نیز با استفاده از این جهالت به نام آزادی دنبال استثمار بیشتر در این زمینه هستند، امروز ضرورت دارد دیدگاه اهل بیت (ع) و قرآن را در خصوص جایگاه دختران در جامعه تبیین شود.

وی ادامه داد: در تمامی مکاتب تربیتی دستورالعمل‌های مشخصی وجود دارد و در این راستا الگوهای نیز معرفی می‌شود، بر همین اساس قرآن کریم نیز الگوهای خوب و بدی را برای دستورالعمل‌های تربیتی خود معرفی کرده است، در این راستا قرآن مردان، پسران و زنان خوب و بد را معرفی کرده اما در هیچ جای قرآن کریم دختران بد را معرفی نکرده است و تنها به بیان ویژگی‌های دختران خوب پرداخته است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دلیل معرفی نکردن دختران بد توسط قرآن این است که به ما تاکید کند جنس دختران بسیار حساس است و لازم است در رفتار با این قشر از جامعه با لطافت و امید برخورد کرد، در این راستا ضرورت دارد خانواده، آموزش و پرورش و مسئولان توجه ویژه‌ای داشته باشند و در رفتار با دختران نسبت به پسران باید تفاوت قائل بود.

کد خبر 674733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.