نخستین یادواره شهدای اصناف شهرستان لنجان برگزار می‌شود

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: نسل جدید بازار، وارثانِ نسلی بی‌بدیل هستند که به پیروزی در عرصه‌های مختلف همچون انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و… کمک کردند و برای تداوم این مهم باید ویژگی شهدا خصوصاً شهدای اصناف برای آنان بیان شود تا این نسل با فرهنگ، منش و افکار شهدا آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کرمی شامگاه پنجشنبه _بیست‌ونهم تیرماه_ در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه رمز بقای انقلاب پیروی از ولایت فقیه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است، اظهار کرد: ترویج ارزش‌هایی که در وصایای شهیدان به آنها پرداخته شده است، یکی از مؤثرترین گام‌ها در راستای تحقق جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری است.

وی افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس به تاسی از سیره امام حسین (ع) از تمام دلبستگی‌ها و تعلقات دنیوی خود گذشتند و با پیروی از ولی فقیه زمان خود جاودانه شدند و امروز شاهد هستیم دستاوردهای آنان همچنان عامل پیشرفت کشور و پیروزی بر توطئه دشمنان است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با بیان اینکه امروز دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، اعتقادات و فرهنگ ناب اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: نسلی که از شهدا و فرهنگ والای آنان الگو بپذیرد امکان ندارد از این مسیر حق منحرف شود و تحت تأثیر رسانه‌های معاند قرار گیرد بر همین اساس برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین یادواره شهدای اصناف شهرستان لنجان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز نیازمند باز تولید آثار ارزشمند در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است، ادامه داد: نسل جدید بازار، وارثانِ نسلی بی‌بدیل هستند که به پیروزی در عرصه‌های مختلف همچون انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و… کمک کردند و برای تداوم این مهم باید ویژگی شهدا خصوصاً شهدای اصناف برای آنان بیان شود تا این نسل با فرهنگ، منش و افکار شهدا آشنا شوند.

کرمی از برگزاری نخستین یادواره شهدای اصناف شهرستان لنجان خبر داد و اضافه کرد: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شده برگزاری یادواره شهدای اصناف شهرستان لنجان قطعاً نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

وی عنوان کرد: نبود منابع اطلاعاتی و شناسنامه جامع از شهدای اصناف شهرستان لنجان، یک نقصان اساسی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون یادواره شهدا و… به شمار می‌آمد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: هیئت‌رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان بر آن شد تا با ایجاد بانک اطلاعاتی از شهدای اصناف در مسیری حرکت کند تا علاوه بر اینکه دایره‌المعارفی از این شهدا تهیه می‌شود مجموعه‌ای از مستندات شهدای اصناف اعم از تصاویر، وصیت‌نامه‌ها، یادداشت‌ها و خاطره‌نگاری‌های آن‌ها نیز استخراج شود تا در برنامه‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کد خبر 674728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.