بارش‌های پراکنده و نفوذ توده گردوخاک در راه اصفهان است

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده به صورت نقطه‌ای در برخی مناطق استان خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری و غبارآلود، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید به ویژه در نیمه شرقی و شمالی و تا حدودی مناطق مرکزی استان، گاهی تندباد لحظه‌ای همراه با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. این شرایط تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده به صورت نقطه‌ای در برخی مناطق وجود دارد و دما روند افزایشی خواهد داشت.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با توصیف سامانه نفوذ و ماندگاری توده گردوخاک در استان تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اوایل فردا آغاز و تا پایان روز دوشنبه _دوم مردادماه_ در شمال، شرق، مرکز و بخش‌های از جنوب استان با وزش باد شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای و تداوم فعالیت کانون‌های گردوخاک داخلی، تداوم کاهش کیفیت هوا و کاهش دید همراه است.

آقایی گفت: طی این مدت شهرستان‌های خوروبیابانک، انارک، چوپانان، نائین، اردستان، ورزنه، زواره، مهاباد، اصفهان، دولت‌آباد، شرق اصفهان، فرودگاه، آران و بیدگل، بادرود، کاشان، نجف‌آباد، زرین‌شهر، نطنز، مبارکه، کبوترآباد، مورچه‌خورت و شهرضا تحت تأثیر سامانه نفوذ و ماندگاری توده گردوخاک قرار دارد.

وی اظهار کرد: وزش باد شدید در مناطق شرقی و شمالی استان و خیزش گردوخاک، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و احتمال اختلال در تردد در نیمه شمالی و شرقی استان و محورهای مواصلاتی با استان‌های قم، سمنان و یزد از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب‌پذیر و گروه‌های حساس، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 674715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.