برخورداری ۹۹ درصد جمعیت روستایی کردستان از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی استان، گفت: در حال حاضر ۳۳ شهر استان با ضریب صددرصدی و یک هزار و ۵۷۹ روستا با ضریب نفوذ ۹۹ درصدی، تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

احمد فعله گری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱۸ کیلومتر شبکه گذاری در بخش شهری و روستایی استان کردستان انجام گرفته است.

وی افزود: طول کل شبکه‌های اجرا شده در بخش شهری و روستایی در استان کردستان از بدو تأسیس تا پایان خردادماه ۱۳ هزار کیلومتر بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان عملکرد این شرکت را فراتر از تعهدات خود دانست و خاطرنشان کرد: به موازات گسترش روزافزون واحدهای صنعتی در این استان، گازرسانی نیز روندی شتابان داشته و سبب تقویت و رونق فعالیت‌های تجاری در این خطه شده است.

فعله گری اضافه کرد: وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان کردستان با جاهای دیگر کشور متفاوت بوده و تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استان در سال‌های اخیر با وجود اعمال تحریم‌ها و فشار اقتصادی فراوان نه‌تنها متوقف نشده بلکه با تلاش و همت بالای مسئولان صنعت گاز کشور این کار با تکیه بر توان و حضور مؤثر شرکت‌های داخلی شتاب بیشتری گرفته است.

وی به توجه ویژه دولت سیزدهم به رفع تبعیض‌ها و عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت: تردیدی نیست که با اقدامات جهاد گونه دولت در چند سال گذشته جشن گازدارشدن سراسری در هفته دولت سال جاری در این استان برگزار شده و گاز طبیعی بیشترین حجم سبد انرژی را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: امروزه نه تنها توسعه بلکه ادامه زندگی نیز نیازمند انرژی است انرژی که با خود صنعت، رشد اقتصادی، رفاه و سایر شاخص‌های امید به زندگی را به ارمغان می‌آورد.

فعله گری ادامه داد: یکی از انرژی‌های مهم که به نوعی به جایگاه ایران و موهبت‌های خدادادی برمی‌گردد همین گاز طبیعی بوده که این روزها خانه همه ایرانی‌ها را به خود مزین کرده است.

کد خبر 674710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.