اقدامات هلال‌احمر ایران برای ایام محرم در کشور عراق

هلال‌احمر ایران آمادگی دارد تا با استقرار کادر متخصص و متبحر، علاوه‌بر ارائه خدمات کیفی‌تر به زائران عتبات عالیات، نیاز مردم عراق برای مراجعه به کشورهای خارجی و دریافت خدمات درمانی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعیت هلال‌احمر ایران یکی از جمعیت‌های مهم و بزرگ منطقه است که در هر حادثه و رویدادهایی که در کشورهای منطقه رخ داده، هلال‌احمر ایران حضور داشته است؛ از این رو حضور کادر درمان ایرانی برای ایام محرم و صفر در شهر نجف که محل تجمع زائران است به عراق کمک بسیاری خواهد کرد.

۴ هزار پزشک هلال‌احمر در اربعین امسال حضور دارند

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر درباره نحوه استقرار کادر درمان هلال‌احمر ایران در کشور عراق و هم‌افزایی دو کشور در ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: هلال‌احمر ایران آمادگی دارد تا با استقرار کادر متخصص و متبحر، علاوه‌بر ارائه خدمات کیفی‌تر به زائران عتبات عالیات، نیاز مردم عراق برای مراجعه به کشورهای خارجی و دریافت خدمات درمانی را کاهش دهد.

وی افزود: هلال‌احمر ایران ارتباط خوبی با هلال‌احمر عراق دارد و همکاری خوبی بین این دو جمعیت شکل گرفته است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ضرورت صدور مجوز فعالیت پزشکان متخصص و پرستاران هلال‌احمر در عراق تصریح کرد: پزشکان و دیگر اعضای داوطلب متخصص درمانی تحت نظر هلال‌احمر می‌توانند اقدام به آموزش کادر درمان عراق کنند؛ در اربعین حسینی امسال ۴ هزار پزشک، ۸۰ آمبولانس و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمت به زائران، به عراق اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر ایران در تمام روزهای محرم و صفر در عراق حضور دارد، تاکید کرد: خدمات هلال‌احمر در اربعین حسینی پررنگ‌تر می‌شود تا جایی که در ایام اربعین بیش از ۱۵۰ یونیت دندانپزشکی سیار در طول مسیر نجف به کربلا مستقر خواهد شد؛ بنابراین، هم‌افزایی میان هلال‌احمر ایران و عراق، خدمت بزرگی به زائران است.

کولیوند گفت: موکب‌هایی که خواهان ارائه خدمات درمانی هستند، می‌توانند به هلال‌احمر درخواست دهند تا هلال‌احمر با آنها همکاری کند، موقعیت مکانی موکب‌های درمانی هلال‌احمر و موکب‌های همکار با هلال‌احمر به اطلاع زائران رسانده می‌شود.

ضرورت هم‌افزایی بین ارگان‌ها در راستای سفر ایمن زائران

پیش‌تر نیز سردار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران اظهار کرد: نسبت به مراقبت‌های گرمازدگی باید توجه جدی داشته باشیم و مرز تمرچین و خوزستان به دلیل آب و هوایی که دارند باید بیشتر جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: مرز مهران شلوغ‌ترین مرز در اربعین و جزو گرم‌ترین مرزها است، همچنین مرزهای شلمچه و خسروی و چذابه هم این گرما را دارند به همین دلیل باید زائران را به دو مرز دیگر سوق دهیم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با بیان اینکه باید هماهنگی و هم‌افزایی مناسبی بین ارگان‌ها رخ دهد تا زائران، سفری ایمن داشته باشند، اضافه کرد: گرمای هوا امسال بیشتر از سال‌های قبل است، به همین دلیل باید ظرفیت‌های مرزهای شمال غرب را افزایش دهیم تا زائران دچار بیماری نشوند.

کد خبر 674695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.