توجه به مولفه‌های "شهر زندگی" در مدیریت شهری اصفهان/ پارک آبی در اراک احداث می‌شود

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «اصفهان، شهر زندگی است؟»، «جداسازی واگن‌های مترو برای زنان و مردان در پایتخت عملیاتی شده است»، «احداث پارک آبی اراک در دستور کار است»، «اعتراض شهرداری به عدم استماع فسخ قرارداد قطار شهری اهواز»، «بودجه شهرداری کرج در عید غدیر باید در مسیر تربیت و آموزش صرف شده باشد»، «هیئت‌های مذهبی باید زمینه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان را فراهم کنند» و «لایحه تفویض اختیار به سرپرست شهرداری به تصویب شورای شهر رسید» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

اصفهان، شهر زندگی است؟

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر شهروندان به ردیف‌های بودجه‌ای سال جاری شهرداری دقت کنند، خواهند دید که ردیف‌های قابل توجهی برای تحقق شعار «اصفهان من شهر زندگی» در نظر گرفته شده است.

وی افزود: عمده بحثی که درباره موضوع «اصفهان من، شهر زندگی» مطرح می‌شود، مواردی است که بتوانیم وضعیت بهتری را از نظر زندگی سالم را برای شهروندان فراهم کنیم؛ با توجه به اینکه این موضوع ابعاد مختلفی دارد، بخشی از آن مربوط به مدیریت شهری است و بخشی مربوط به سایر دستگاه‌ها است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: موارد مربوط به مدیریت شهری، در موضوعات زیست‌محیطی، شادابی و نشاط، جابه‌جایی و حمل‌ونقل و افزایش رضایتمندی و خدمت‌رسانی به شهروندان است. در دوره ششم، مجموعه شهرداری اصفهان درباره موضوع مربوط به رضایتمندی، هزینه سنگینی را پذیرفته است تا بتواند سرانه این شاخص را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد مبارزه با فساد است که نتیجه آن، تصویب قوانین و مصوباتی در شورای اسلامی شهر است تا درآمدهای گذشته شهرداری که موجب نارضایتی شهروندان می‌شد را کاهش دهد؛ شورا نیز از این منظر راضی است زیرا علاقه‌مند به دریافت درآمدهای «ناحق» از مردم نیستیم.

جداسازی واگن‌های مترو برای زنان و مردان در پایتخت عملیاتی شده است

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در این جلسه علنی پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نطق پیش از دستور خواهد داشت.

وی افزود: سال ۸۵ مصوبه‌ای پیرامون هماهنگی و همکاری شهرداری تهران با دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر تهران داشتیم که این همکاری و هماهنگی و جلسات مدتی به تأخیر افتاد و مشکلاتی ایجاد شد، موضوع آب‌رسانی‌بوستان‌ها نیز یکی از موارد است که مقرر شد اصلاحات جزئی در این مصوبه داشته باشیم و به همین دلیل این موضوع در قالب طرح دوفوریتی در صحن شورای اسلامی شهر بررسی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: رعایت حجاب در مترو و خیابان با هم تفاوتی ندارد و تمام افراد باید این مورد را رعایت کنند؛ لذا جداسازی واگن‌های مترو برای زنان و مردان عملیاتی شده است.

احداث پارک آبی اراک در دستور کار است

داوود قربانی، عضو شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: پارک‌های آبی یکی از المان‌های توسعه شهر و از مهم‌ترین شاخص‌های رفاه اجتماعی محسوب می‌شود که علاوه بر منافع اقتصادی برای سرمایه‌گذار، در توسعه و رونق اقتصادی جامعه به منظور جذب گردشگران نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی یکی از مطالبات مردم را ایجاد مراکز تفریحی و ورزشی در سطح شهر دانست و افزود: شورای ششم به دنبال احداث پارک آبی در اراک است؛ لذا مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیران شهرداری و شرکت آذراب برگزار و گزارش کاملی از اقدامات انجام شده برای احداث پارک آبی به شورا ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: شورای ششم به‌دنبال احداث پارک آبی در اراک است؛ لذا مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیران شهرداری و شرکت آذراب برگزار و گزارش کاملی از اقدامات انجام شده برای احداث پارک آبی به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

اعتراض شهرداری به عدم استماع فسخ قرارداد قطار شهری اهواز

سیاوش محمودی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: در ماجرای حقوقی شهرداری اهواز و شرکت کیسون به عنوان پیمانکار قطار شهری اهواز، شهرداری به عنوان خواهان دو خواسته خلع ید و استماع فسخ قرارداد داشته، اما رأی بَدوی دادگاه برای خلع ید پیمانکار و عدم استماع فسخ قرارداد صادر شده است، بر همین اساس شهرداری برای عدم استماع و شرکت کیسون نسبت به خلع ید اعتراض کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری خلع ید شرکت کیسون را پذیرفته است، افزود: اعتراض شهرداری بر این است که چرا رأی بر استماع فسخ قرار انجام نشده است، با مشورت‌های صورت گرفته یا توجه به اعتراض شرکت کیسون، شهرداری اهواز در لحظات آخر اعتراض خود را اعلام کرد، چراکه تفاوت آن بسیار زیاد خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: رأی بدوی دادگاه درباره خلع ید پیمانکار قطار شهری اهواز و عدم استماع فسخ قرارداد صادر شده است، اما هم پیمانکار پروژه و هم شهرداری اهواز نسبت به آن اعتراض کرده‌اند.

بودجه شهرداری کرج در عید غدیر باید در مسیر تربیت و آموزش صرف شده باشد

حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: فعالیت‌های مدیریت شهری در عید غدیر امسال نسبت به سال گذشته متفاوت‌تر بود و قابل قدردانی است.

وی افزود: امسال شاهد بودیم برنامه‌های عید غدیر مفهومی‌تر برنامه‌ریزی شده است، البته باید تلاش کنیم تا مفهوم ولایت و تحکیم بیعت با ولایت در سال‌های بعدی بیشتر نمایان شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای عید غدیر خم باید در مسیر تربیت و آموزش هزینه شده باشد.

هیئت‌های مذهبی باید زمینه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان را فراهم کنند

عبداله وکیلی، رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به نقش‌آفرینی و اثرگذاری هیئت‌های مذهبی در جامعه اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مراسم عزاداری امام حسین (ع) پرمحتوا و باشکوه برگزار شود.

وی افزود: مدیریت شهری تمام توان خود را برای برگزاری بهتر مراسم و آئین‌های مذهبی ماه محرم در شهر مبارکه به کار خواهد گرفت تا این مراسم با همکاری مردم پرشورتر از گذشته برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: هیئت‌های مذهبی باید با استفاده از هنر و ظرفیت‌های رسانه زمینه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان را در جامعه فراهم کنند.

لایحه تفویض اختیار به سرپرست شهرداری به تصویب شورای شهر رسید

عباس خسروانی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه لایحه تفویض اختیار به سرپرست به تصویب شورای اسلامی شهر اراک رسیده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی شورا، ورود لوایح فاقد وجاهت مالی، برنامه‌ای و بودجه‌ای به شورا است که در عمل برای شورا هزینه‌آفرین است.

وی افزود: لوایح ارسالی به شورای اسلامی شهر باید دارای امضای بخش‌های حقوقی، مالی و بودجه شهرداری باشد و شهردار باید نسبت به لوایح اطلاع کامل داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: مستندات حقوقی باید در لوایح مدنظر باشد، شورا بر اساس چهار بند قانونی، اختیارات ویژه‌ای را به سرپرست شهرداری تفویض می‌کند.

کد خبر 674670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.