۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
سمنان رنگ و بوی محرم گرفت

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سمنان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایشان،کوچه پس کوچه‌های شهر سمنان حال و هوای محرم به خود گرفت.

سیدکریم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر فضاسازی شهری گسترده و مشکی پوش کردن شهر در راستای برجسته‌سازی عناصر و انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: ۸۰ سازه و سه ابر پرچم در میادین اصلی شهر از جمله میدان امام خمینی (ره)، میدان مطهری و میدان کوثرف ۳، ابر پرچم میله‌ای در میدان نماز، شهرک روزیه و امامزاده اشرف (ع)، ۳۵ هزار متر ریسه پارچه‌ای در میادین و معابر اصلی، ۱۰ هزار متر کتیبه و ۶۰۰ عدد پرچم تک و دو سرچوب در سطح شهر نصب و اکران شده است.

وی افزود: ۱۵۰ عدد پرچم مشکی مزین به نام" اباعبدالله الحسین" به مساحت ۴۵۰ مترمربع روی پل‌های شهید شاطری، محب شاهدین، خالصی و امیر کبیر شهر سمنان افراشته شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سمنان با اشاره به سیاه پوش کردن بازار سنتی سمنان، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ متر کتیبه و ۱۵۰ عدد پرچم میان بازاریان و مغازه‌داران سمنانی (بازار بزرگ سمنان) توزیع شد که مغازه‌داران پرچم‌ها و علم‌های سیاه ماتم و عزای امام حسین (ع) سرور و سالار شهیدان را بر سر در مغازه‌های خود برافراشتند.

سمنان رنگ و بوی محرم گرفت

محمدی از اکران طرح‌های فرهنگی متناسب با ایام محرم روی سازه‌های شهری و عرشه‌های پل‌ها خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با همراهی هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مردمی در سیاه‌پوش کردن شهر اهتمام داشته است و تلاش خواهد کرد تا رنگ و بوی محرم و عزای حسینی در سطح شهر گسترش پیدا کند.

کد خبر 674656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.