ضرورت توجه به ابعاد سیاسی قیام امام حسین (ع)

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان گفت: ظلم‌ستیزی امام و قیام علیه ظالمان نشان می‌دهد که باید به ابعاد سیاسی قیام امام حسین (ع) توجه داشت و همه مجموعه‌ها، تشکل‌ها و هیئت‌ها باید از قیام امام حسین (ع) در راستای بهبود وضعیت در ابعاد مختلف تلاش کنند.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تسلیت ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: تمام قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از ابتدا تا انتها، از منظر سیاسی قابل تحلیل است، چرا که در برابر ظالمان و طاغوتیان زمان قیام کردند و عاشورا را رقم زدند.

به گفته وی، امام سوم شیعیان با خروج از شهر مدینه فرمودند که برای اصلاح امت جدم از مدینه خارج می‌شوم؛ این اقدام امام، آن زمان در برابر اعمال خلاف و انحراف‌هایی که ایجاد شده بود، ضروری و اجتناب‌ناپذیر بود.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ظلم‌ستیزی امام و قیام علیه ظالمان نشان می‌دهد که باید به ابعاد سیاسی قیام امام حسین (ع) توجه داشت و همه مجموعه‌ها، تشکل‌ها و هیئت‌ها باید از قیام امام حسین (ع) در راستای بهبود وضعیت در ابعاد مختلف تلاش کنند.

وی تصریح کرد: یکی از ابعاد قیام امام حسین (ع) این است که عزت و اقتدارمان را با هیچ‌چیز تغییر ندهیم و زیر بار ظلم و ستم هیچ فرد و گروهی نرویم و حامی مظلوم در برابر ستمکاران باشیم.

کد خبر 674652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.