اجرای ۵۰ هزار تن آسفالت طی ۴ ماه در شهر اصفهان

مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای ۵۰ هزار تن آسفالت در چهار ماهه نخست سال جاری گفت: با توجه به حساسیت معاونت عمران درباره اجرای آسفالت در فصول مناسب تا قبل از شروع فصل سرما بیشتر عملیات‌های این قبیل پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

امیر درخشان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای بالغ بر ۵۰ هزار تن آسفالت در معابر سطح شهر اصفهان در چهار ماه نخست سال جاری اظهار کرد: در واحد نظارت راه و آسفالت معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان، نظارت عالیه بر پروژه‌های مختلفی همچون خیابان‌سازی، احداث و ساماندهی میادین، روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی، زیرسازی و آسفالت معابر فرعی، لکه‌گیری آسفالت معابر، آسفالت‌تراشی و اجرای آسفالت جایگزین و درزگیری آسفالت معابر اصلی سطح شهر در راستای بهبود کیفی پروژه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون پیمانکار اجرای آسفالت در تمام مناطق پانزده‌گانه انتخاب شده است و با توجه به حساسیت معاونت عمران درباره اجرای آسفالت در فصول مناسب، تا قبل از شروع فصل سرما بیشتر عملیات‌های اجرای آسفالت معابر، تکمیل می‌شود.

اجرای ۵۰ هزار تن آسفالت طی ۴ ماه در شهر اصفهان

مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان با اشاره به آسفالت‌ریزی معابر اصلی شهر در شب به‌دلیل مباحث ترافیکی خاطرنشان کرد: کنترل کیفی و کمی عملیات اجرای آسفالت در زمان پخش شامل نمونه‌گیری از آسفالت گرم به‌منظور کنترل دانه‌بندی، درصد قیر مصرفی و سایر موارد و نمونه‌گیری پس از اجرا به‌منظور کنترل تراکم بهینه نیز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای آسفالت با ماشین‌آلات مناسب راهسازی و استفاده از غلتک‌های سنگین چرخ فولادی و لاستیکی به‌منظور تراکم آسفالت و افزایش طول عمر مفید آن، بازدیدهای دوره‌ای از کارخانه‌های تولید آسفالت و لزوم تهیه آسفالت از کارخانه‌های دارای گواهینامه فنی معتبر، از دیگر فعالیت‌های معاونت عمران برای ارتقای کیفی این عملیات است.

درخشان‌فر تصریح کرد: برای آسفالت معابر اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است و برای اصلاح بودجه و افزایش قابل توجه آن نیز هماهنگی‌های لازم با شورای اسلامی شهر صورت گرفته است اما در حال حاضر مشکل کمبود قیر داریم که باید از بورس خریداری شود، البته هنوز سهمیه محقق نشده است که در صورت تحقق، معابر اصلی شهر در اولویت و معابر فرعی ترمیم آسفالت خواهد شد.

کد خبر 674607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.