۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
پادشاهی گوجه‌فروشان در هند!

قیمت گوجه در اغلب شهرهای هندوستان طی چند هفته گذشته افزایشی باورنکردنی را تجربه کرده که به دنبال آن، کشاورزان این محصول ثروت‌های هنگفتی را به دست آورده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که تهیه گوجه‌فرنگی برای مردم هند بسیار مشکل شده چرا که این محصول افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده است. اگرچه بسیاری از مردم کشور تنها در مواقع ضرورت گوجه تهیه می‌کنند و همین امر نیز معیشت آن‌ها را به طور منفی تحت تأثیر قرار داده است، با این حال کشاورزان و فروشندگان این محصول، درآمدهای هنگفتی را از فروش این محصول کسب کرده‌اند به طوری که پیش‌بینی شده است چنانچه قیمت گوجه کاهش نیابد، پرورش‌دهندگان و فروشندگان آن در لیست ثروتمندان کشور قرار خواهند گرفت.

در این میان، کشاورزان اهل پونه بیشترین سود را از فروش گوجه‌فرنگی به دست آورده‌اند زیرا زمین‌های کشاورزی بسیار بزرگی برای پرورش این محصول دارند و همین امر در رونق اقتصاد آن‌ها نقش مهمی ایفا کرده است. جالب است بدانید که حدود دو ماه پیش کشاورزان این شهر از انباشتگی محصولات خود به علت قیمت پایین شاکی بودند و این در حالی است که افزایش هزینه خرید گوجه در سراسر کشور، به فروش هرچه بیشتر محصولات آن‌ها منجر شد.

پادشاهی گوجه‌فروشان در هند!

در سال گذشته نیز، قیمت بسیار پایین گوجه به رکود اقتصاد پرورش‌دهنگان این محصول منجر شده و همین امر کاهش گرایش آن‌ها را به کاشت محصول بیشتر در سال جاری سوق داده بود. اما طی همین بازه زمانی، برخی از کشاورزان پونه نیز همواره با سخت‌کوشی بخش اعظمی از گوجه مورد نیاز مردم سراسر هند را تهیه کرده‌اند که افزایش قیمت محصول، دستیابی به ثروت‌های کلان را برای آن‌ها به دنبال داشته است. برخی از کشاورزان پونه مدعی شده‌اند که به پیروی از اجداد خود نسل‌های متوالی را صرف پرورش گوجه کرده‌اند، با این حال نه‌تنها هیچ گاه شاهد چنین افزایش قیمتی نبوده‌اند، بلکه در مواقعی نیز به علت قیمت پایین گوجه، معیشت کل سال را به سختی سپری کرده‌اند. نکته جالب توجه در مورد رونق اقتصادی ناشی از فروش گوجه اینکه بسیاری از مردم سایر نقاط دنیا با هدف کسب درآمد بیشتر، محصولات خود را به پونه و سایر شهرهایی با بالاترین نرخ قیمت گوجه می‌برند تا درآمد بیشتری از این طریق کسب کنند.

کد خبر 674604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.