ولایت، تعلق انسان به امام و پیشوا است

یک کارشناس دینی گفت: ولایت، تعلق انسان به امام است و بدان معنا است که فرد خود را ذیل امام تعریف کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد شریفیان چهارشنبه _بیست‌وهشتم تیرماه_ در هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به اینکه ولایت، تعلق انسان به امام است و بدان معنا است که فرد خود را ذیل امام تعریف کند، اظهار کرد: شاخصه ولایت شادی‌ها و غصه‌های ما است که محرم این موضوع را خوب معنا کرده است.

وی افزود: اگر انسان واقعاً به چیزی علاقه داشته باشد، با آن محشور خواهد شد و اگر به‌واقع انسان به ائمه تعلق داشته باشد، اسوه امام در دل آن تسری پیدا خواهد کرد.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: غصه‌ها نشان‌دهنده بلوغ فکری فرد و تعلق‌ها است و باید به خود ببالیم که زمانی که می‌گویند یا اباعبدالله، دل‌هایمان می‌لرزد.

وی با بیان اینکه در محرم سیدالشهدا (ع) سفره محبت پهن می‌کند، اضافه کرد: رزمندگان اسلام در زمان جنگ تحمیلی زیارت عاشورا را برای تزریق محبت امام حسین (ع) قرائت می‌کردند.

حجت‌الاسلام شریفیان با بیان اینکه نباید از سفره اباعبدالله الحسین (ع) غفلت کنیم، تصریح کرد: حتی امام صادق (ع) نیز فرمودند که «سفره جدم پهن شده است، غفلت نکنید.»؛ لذا باید از سفره امام حسین (ع) توشه بردارید و از آن استفاده کنید.

وی افزود: یکی از جملات معروف امام حسین (ع) در روز عاشورا این است که «خداوند آن نیست که مردم را به حال خود رها کند و طیب و خبیث را از هم جدا نکند.»

این کارشناس دینی تصریح کرد: امیدواریم محبت امام حسین (ع) در دل ما شکوفا شود و در امر ظهور امام زمان (عج) تعجیل شود.

کد خبر 674559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.