نگاه بانوان در مدیریت شهری تسری پیدا می‌کند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سومین نشست با بانوان توانمند شهر که با حضور شهردار اصفهان شکل گرفته که آنها به بیان دغدغه‌های خود پرداختند واین سلسله نشست‌ها منجر به تسری نگاه بانوان در مدیریت شهری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ در جمع بانوان توانمند شهر اصفهان اظهار کرد: این سلسله نشست‌های نخبگانی در راستای مشارکت و رفع مسائل شهری برگزار می‌شود؛ این سومین نشست با بانوان توانمند شهر است که با حضور شهردار اصفهان شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته پیش از تصویب بودجه شهر، متن بودجه در اختیار شهروندان و نخبگان قرار داده شد، سپس دیدگاه‌های آنها احصا و بخشی از آنها در بودجه لحاظ شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار امیدواری کرد و گفت: این سلسله نشست‌ها منجر به این می‌شود که در مدیریت شهر نگاه بانوان تسری پیدا کند.

نگاه بانوان در مدیریت شهری تسری پیدا می‌کند

محور فرهنگی تاریخی اصفهان ثبت جهانی شود

مریم قاسمی، فعال در رشته معماری نیز در این نشست اظهار کرد: سال‌ها در انتظار ثبت جهانی محور فرهنگی تاریخی اصفهان هستیم، اما تاکنون محقق نشده است.

وی ادامه داد: در مناسب‌سازی باید کلید واژه طراحی همه شمول مورد توجه قرار گیرد، در این راستا در صدور پروانه پایان کار به اقدامات مناسب‌سازی توجه و شاخص‌ها لحاظ شود.

تبلیغات شهری هدفمند طراحی شود

فاطمه جوادزاده، فعال در رشته مشاوره و روان‌شناسی اظهار کرد: از اینکه در جشن‌ها و اعیاد جلوه شهر تغییر کرده از مدیریت شهر تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات شهری هدفمند طراحی شود افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را شاهدیم که مدیریت شهری می‌تواند با ایجاد موج تبلیغات در کاهش آن ایفای نقش کند.

نگاه بانوان در مدیریت شهری تسری پیدا می‌کند

لزوم شناخت و بزرگداشت بانوان متفکر جهان اسلام

مرضیه مردانی، فعال حوزوی اظهار کرد: نمادهای خوب و ارزشمندی در سطح شهر می‌بینیم که باید از مدیریت شهری برای انجام آن قدردانی کرد.

وی در ادامه چندین پیشنهاد همچون ارائه طرح نظام مدیریتی ویژه مسائل بانوان و ساختار خانواده، شناخت و تبیین مسائل روز بانوان، هویت بخشی به بانوان، پرهیز از افراط و تفریط در حوزه مطالعات بانوان، شناخت و بزرگداشت بانوان متفکر جهان اسلام، تأسیس بنیاد علمی فرهنگی بانو مجتهده امین و نصب نماد بانوان در فضاهای شهری را ارائه کرد.

آموزش نیروی انسانی فعال در شهرداری

راحله کاردانی، فعال فرهنگی نیز به ضرورت ارائه آموزش به نیروهای انسانی فعال در شهرداری در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها باید در حوزه کودک و مادر جدی‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: پروسه انجام کارهای فرهنگی به دست مردم به دلیل بوروکراسی موجود بسیار سخت و طولانی است، لذا باید به این مهم نیز پرداخته شود تا روند کارها تسهیل شود.

این فعال فرهنگی افزود: فضاهای تفریحی شهر مناسب کودکان نیست، می‌طلبد پویش صوت‌های مناسب برای اماکن فرهنگی و تفریحی شکل بگیرد.

نگاه بانوان در مدیریت شهری تسری پیدا می‌کند

قدر میراث تاریخی شهر را بدانیم

فریناز هوشیار، فعال در رشته تاریخ نیز اظهار کرد: نگاه زنانه و مادرانه در مدیریت شهر موجب حفاظت و نگهداری از شهر می‌شود.

وی ادامه داد: می‌طلبد در دو حوزه محیط زیست و میراث فرهنگی دست شهرداری و نهادهای دیگر در دست هم باشد.

وی اضافه کرد: قدر میراث تاریخی شهر را باید بدانیم، در این راستا در بناهای فرهنگی باید برنامه‌هایی در شأن آن فضا انجام شود.

به توانمندی بانوان در حوزه صنایع دستی اهمیت داده شود

ساناز صمصام‌شریعت، فعال در مدیریت کسب و کار و برگزار کننده نمایشگاه‌های هنری نیز اظهار کرد: زنان در جامعه هنری و صنایع دستی در تولید و طراحی حرف اول را می‌زنند، لذا باید به توانمندی آنها اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه نمادی از زنان هنرمند در سطح شهر نمی‌بینیم تصریح کرد: در شهر فضای بزرگ و مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های گروهی و بین‌المللی در حوزه هنر وجود ندارد که باید به این مهم پرداخته شود.

شهر اصفهان از نظر زیبایی و نظافت در خاورمیانه بی‌نظیر است

زهرا علامه، پزشک زنان و فعال اجتماعی نیز در این جلسه اظهار کرد: شهر اصفهان از نظر زیبایی، نظافت و هزینه حمل و نقل در خاورمیانه بی‌نظیر است.

وی افزود: شهرداری به تازگی اطلاع رسانی درباره اقداماتی که انجام می‌دهد را به خوبی آغاز کرده که بسیار ارزشمند است.

دیدار با بانوان توانمند شهر تداوم داشته باشد

احترام موسوی‌زاده، فعال در حوزه علمیه نیز اظهار کرد: انجام تبلیغ دفاعی کافی نیست و در این راستا باید تبلیغ تهاجمی را آغاز کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: دیدار و ارتباط با بانوان توانمند شهر از سوی مدیریت شهری تداوم داشته باشد، زیرا ادامه مسیر مهم است.

کتابخانه مادر و کودک در شهر ایجاد شود

هاجر عسگری‌فر، پژوهشگر نیز اظهار کرد: شهر اصفهان این شایستگی را دارد که شهر دوستدار مادر و کودک باشد، لذا می‌طلبد کتابخانه مادر و کودک در شهر ایجاد شود.

وی ادامه داد: مسیر تردد برای مادر دارای فرزند در شهر بسیار سخت است که باید مشکلات در این بخش مرتفع شود.

نگاه بانوان در مدیریت شهری تسری پیدا می‌کند

بانوان موفق به جوانان معرفی شوند

ریحانه فرخی، فعال در رشته مهندسی پزشکی نیز اظهار کرد: در فضای رسانه‌ای ضعف داریم، کشورهای غربی در این حوزه قوی‌تر عمل کردند، لذا باید بانوان موفق بیش از گذشته به نسل جوان و نوجوان معرفی شوند.

وی با بیان اینکه برخی بانوان برای اولین بار در استان تجهیزات پزشکی را تولید کردند که باید از آنها تقدیر شود، افزود: در حوزه عفاف و حجاب از شیوه‌های تشویقی بهره‌مند شویم.

الگوی سازمان‌های دوست دار خانواده طراحی شده است

مرضیه مدنی‌فر، مشاور و نویسنده اظهار کرد: باید فرهنگ سازی و آموزش‌هایی ارائه شود، تا خانواده‌ها به درمانگران متخصص در حوزه مشاوره برای حل مشکلات خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه الگوی سازمان‌های دوستدار خانواده را طراحی کردیم افزود: اگر این الگو در همه سازمان‌ها تسری یابد، شاهد رشد شاخص فرهنگ سازی مراقبت از خانواده در شهر خواهیم بود.

از ظرفیت بانوان در مدیریت شهری استفاده شود

مریم آقایی، مسئول دفتر تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: آماده‌ایم تا با ترسیم نقشه راه، از ظرفیت بانوان برای نقش آفرینی در مدیریت شهر بهره مند شویم.

وی ادامه داد: برای اولین بار ساختار امور بانوان با عنوان شورای مشورتی بانوان در شهرداری اصفهان رقم خورده، تا مسائل بانوان دقیق و جزئی‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

نگاه بانوان در مدیریت شهری تسری پیدا می‌کند

فضاهای تفریحی ویژه دختران نوجوان بسیار کم است

مرضیه نصر اصفهانی، فعال حوزه نوجوانان نیز اظهار کرد: باید بر روی هویت ملی دختران کار کنیم، زیرا این هویت‌ها مخدوش شده است.

وی اضافه کرد: فضاهای تفریحی ویژه دختران نوجوان بسیار کم است و شهربازی سرپوشیده برای دختران وجود ندارد.

الهام محمود زاده، معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی نیز در این نشست اظهار کرد: دختران دانشگاهی را دریابید، در این راستا باید در فضاهای عمومی و فرهنگی نگاه دینی و بزرگان دین به زن تبیین شود.

وی ادامه داد: در فضای مجازی، خط سیری وجود ندارد، در این راستا نیازمند هم افزایی نیروها هستیم تا در این بستر گام مؤثری برداریم.

کد خبر 674552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.