حمل و نقل عمومی شهرها به روستاها ساماندهی شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ساماندهی حمل و نقل عمومی از شهر به روستاها مورد توجه قرار گیرد چرا که با توجه به فرسودگی ماشین آلات خطرات جانی بسیاری برای هموطنان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی منافی، چهارشنبه_ بیست‌وهشتم تیرماه_ در نشست با مدیرکل امور روستا و شوراهای استانداری آذربایجان غربی و رئیس بنیاد مسکن شهر ارومیه اظهار کرد: سال گذشته شاهد الحاق روستاهایی به محدوده شهری بودیم اما هم اکنون با توجه به ابلاغ نشدن به شهرداری، ساکنان این مناطق دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و محل مراجعه برای پاسخگویی به مشکلاتشان را نمی‌دانند.

وی آموزش را زیربنای بسیاری از امور برای رشد و توسعه دانست و افزود: دهیاران ضروری است برای رسیدگی به وضعیت روستاها و ایجاد رشد و توسعه پایدار در حوزه روستایی از آموزش‌های تخصصی بهره‌مند شوند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نظام مدیریت نوین روستایی مدنظر قرار گیرد و در این راستا آینده‌ نگری در صنعت گردشگری و جذب گردشگر از سایر شهرها می‌تواند مورد توجه دهیاران قرار گیرد و حتی از کشورهای همسایه نیز می‌توان گردشگرانی جذب کرد.

وی ادامه داد: توجه تمام مسئولان به موضوع ایمنی در بخش‌ها و روستاهای تابعه شهرستان اهمیت دارد و مورد تاکید است و سیستم ایمنی و آتش نشانی در تمامی بخش‌ها و روستاهای بزرگ باید مستقر شود تا شاهد حداقل تلفات و خسارات در حوادث احتمالی که دور از مراکز شهری اتفاق می‌افتد، باشیم.

منافی خواستار توجه به حوزه حمل و نقل عمومی روستاها شد و تصریح کرد: ساماندهی حمل و نقل عمومی از شهر به روستاها مورد توجه قرار گیرد چرا که با توجه به فرسودگی ماشین آلات خطرات جانی بسیاری برای هموطنان می‌تواند رخ دهد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: انتظار مساعدت از استانداری و یا ارائه تسهیلات بانکی با شرایط مناسب در حوزه حمل و نقل عمومی روستایی و نوسازی ناوگان این حوزه را داریم.

وی خدمات رسانی به روستاییان و مناطق محروم و تلاش برای رفع مشکلات آنها را افتخاری برای مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی توجه به مشکلات روستاییان و قشر محروم جامعه و تلاش برای رفع آنها است و در این راستا انتظار می‌رود تمام افراد برای خدمت به مناطق محروم و به ویژه مناطق محروم روستایی پای کار بیایند.

کد خبر 674550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.