ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم

یک کاربر فضای مجازی با اشتراک گذاشتن فیلمی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «ملت امام حسین بودن»، تنها یک شعار نیست، یک تفکر است برای حرکت به سمت یک جامعه مهدوی.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک کاربر فضای مجازی با اشتراک گذاشتن فیلمی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «روزی که سردار شهید سلیمانی این جملات را در سخنرانی‌اش بیان کرد معتقد بود این حجم از قابلیت و ظرفیت در ما وجود دارد تا مصداق این جمله باشیم و ملت امام حسین نام بگیریم.

ملتی که به گفته خود ایشان، با تاسی از فرهنگ عاشورا سختی‌های زیادی را پشت سر نهاده و از مرگ و شهادت باکی ندارد...

اصلاً فرهنگ درونی جامعه ما، فرهنگ جهاد، از خودگذشتگی و شهادت است. آیا چنین ملتی می‌تواند نسبت به انقلاب و آینده آن بی‌تفاوت باشد؟ یا دچار وادادگی شود؟

باید به یاد داشته باشیم «ملت امام حسین بودن»، تنها یک شعار نیست یک تفکر است برای حرکت به سمت یک جامعه مهدوی...

افق حرکت این انقلاب رسیدن به یک تمدن است، تمدنی که به درازای تاریخ قدمت دارد و این انقلاب، پرچم‌دار این تفکر است. ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت بنشینیم تا دشمن ارزش‌ها، باورها و عقایدمان را به تاراج ببرد.

ملت امام حسین با بصیرت حرکت می‌کند، در برابر ظلم و فساد می‌ایستد، سرنوشتش را خودش تعیین می‌کند و نمی‌گذارد دیگران برای او تعیین تکلیف کنند.

ما در این راه جان‌فشانی‌ها کرده‌ایم و هزاران شهید داده‌ایم؛ پس باید به داشته‌هایمان افتخار کنیم.

خودمان را دست کم نگیریم و مانند سردارمان با قبول خطر و استقامت در این راه گام‌های بلند برداشته و شجاعانه در برابر دشمن بایستیم.»

به گزارش ایمنا، مردادماه سال ۱۳۹۷ در یادواره عملیات رمضان در همدان، سپهبد شهید، سردار حاج‌قاسم سلیمانی در سخنرانی خود جمله‌ای را بیان کرد که این روزها در فضای محرم بیش از پیش قابل تأمل است.

«ما ملت شهادتیم؛ ما ملت امام حسینیم! بپرس؛ ما حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. بیا! ما منتظریم. مرد این میدان ما هستیم برای شما. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما. این جنگ را شما شروع می‌کنید، اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم.... از اول انقلاب تا حالا در همه صحنه‌ها ما با تمسک به همین فرهنگ امام حسین (ع) همه پیروزی‌هایمان و تضمین پیروزی‌هایمان را از این راه گرفتیم. این جبهه با تاسی به امام حسین (ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت و اصحاب او تربیت پیدا کرده است و روز به روز تولد جدیدی پیدا می‌کند.

کد خبر 674546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.