لزوم انسجام ظرفیت‌های مردمی پراکنده برای توانمندسازی مشاغل خانگی

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قصه توانمندسازی و مشاغل خانگی محلات را بر این اصل استوار ساختیم که بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی بهره برده و افرادی را که به‌صورت منفرد در حال انجام فعالیت هستند، منسجم و به دور یک میز جمع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ در جلسه کمیته اشتغال و توانمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ذیل کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: در شهادت سیدالشهدا (ع) حرارتی در قلوب مؤمنان ایجاد می‌شود که قرار نیست به سردی بگراید.

وی افزود: لازم است در برگزاری باشکوه ایام محرم همان هماهنگی و همراهی هیئت‌های مذهبی که در عید غدیر خم در شهر اصفهان صورت گرفت، تکرار شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امروز با حضور فعالان عرصه مشاغل خانگی و توانمندسازی مناطق، درصدد بررسی و ارزیابی عملکرد یک سال گذشته و همچنین اقدامات صورت گرفته در سطح مناطق کمتر برخوردار شهر هستیم.

وی انتقال تجارب موفق و پرهیز از تجارب ناموفق را از اصلی‌ترین راهبردها دانست و گفت: دو سال با جمعی از فعالان شهری در عرصه توانمندسازی سطح محلات تصمیمات و اقداماتی را پیش برده‌ایم، اما پیشرفت روزافزون آن باید در دستور کار باشد.

نادرالاصلی افزود: هدف اصلی ما از تشکیل این جلسات به صورت مستمر، نباید تنها گفتن، نشستن و برخاستن باشد، بلکه پیشرفت امور و توسعه روزافزون از اهدافی است که باید نسبت به این موضوع پیگیری شود.

وی تاکید کرد: قصه توانمندسازی و مشاغل خانگی محلات را بر این اصل استوار ساختیم که بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی بهره برده و افرادی که به‌صورت منفرد در حال انجام فعالیت هستند را منسجم و به دور یک میز جمع کنیم، توسعه، تولید، فروش و بازرگانی محصولات از ضروریات و راهبردهای مهم در طی این مسیر است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در مدت اخیر، بازارچه‌های مختلف شهری برای مشاغل خانگی در مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۲ به منظور ایجاد فرصت برای نشان دادن و فروش محصولات فراهم شده است، لذا این مهم را در ارکان شهرداری و سیاست‌های شهری گنجانده‌ایم.

وی ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های شهری تحت هر عنوان و استفاده از هر مکان در مدل شهرداری، نهادینه شده، این اقدام عظیمی است که امروز با همت جهادی مدیران شهری میسر شده، گرچه راه خوبی در ایجاد باورمندی در زمینه توانمندسازی و مشاغل خانگی پیموده شده، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

نادرالاصلی اظهار کرد: درصدد هستیم گستره کار افزایش یابد، البته سعی کرده‌ایم در این زمینه فقط تسهیل‌گری و پشتیبانی موضوع را بر عهده داشته باشیم، چرا که رسالت اصلی بر عهده تشکل‌های مردمی است.

استمرار ارتباطات و تعاملات بین فعالان حوزه مشاغل خانگی و توانمندسازی شهری ضروری است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اولین نکته‌ای که به فعالان حوزه اشتغال و توانمندسازی تذکر داده‌ایم این است که مفهوم ایجاد یک شغل، نگهداشت و تحکیم خانواده است و از این باب این عمل ارزش بسیار زیادی داشته است.

وی گفت: زمینه‌سازی‌های خوبی انجام دادیم و نگاه مدیریت شهری را از دفاتر تسهیل‌گری و دفاتری که به آموزش‌های ظاهری توجه می‌کند، به سمت عمل بردیم، لذا پس از ایجاد انگیزه و برگزاری کلاس‌های آموزشی و حرکت جامعه هدف به سمت علاقه به کار، برای خود تکلیف می‌دانیم که فرصت‌هایی برای عرضه محصولات ایجاد کنیم که نمونه آن برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای زنان سرپرست خانوار است.

نادرالاصلی اضافه کرد: سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری را نیز پای کار آوردیم تا هر فرصتی که فعالان حوزه اشتغال خانگی نیاز دارند، ایجاد کند تا آن‌ها بتوانند تولیدات خود را عرضه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار ارتباطات و تعاملات بین فعالان حوزه مشاغل خانگی و توانمندسازی شهری افزود: آموزش نوجوان و جوانان با نگاه توانمندسازی در حوزه اشتغال باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

به گزارش ایمنا، مجید نادرالاصلی، رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان در پایان جلسه از زحمات سیدمحمد صادق سجادزاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، به پاس تلاش‌های صورت گرفته در زمینه توسعه حوزه توانمندسازی در حوزه اشتغال خانگی در سطح محلات با اهدا تابلوی یادبودی تجلیل و تقدیر کرد.

کد خبر 674500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.