ساخت ۳ مدرسه در گلپایگان کلید خورد

مدیر آموزش‌وپرورش گلپایگان گفت: با تخصیص ۱۱میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی سه واحد آموزش در سه منطقه گلپایگان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باقر عبیری امروز _چهارشنبه، بیست‌وهشتم تیرماه_ در جلسه شورای آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در یکسال گذشته، با ارزیابی درسی دانش‌آموزان پایه تحصیلی اول ابتدایی تا مقطع دیپلم مشخص شد که دانش‌آموزان در درس ریاضی ضعیف هستند، بنابراین با دعوت از اساتید مجرب ریاضیات کشوری دوره توانمندسازی برای دبیران برگزار شد.

وی از راه‌اندازی خانه ریاضیات به منظور تقویت درس ریاضی دانش‌آموزان خبر داد و افزود: در سال جاری مسابقه ریاضی با شرکت ۷۰۰ دانش‌آموز مقطع مختلف تحصیلی برگزار و ۱۴۰ نفر دانش‌آموز رتبه برتر کسب کردند.

مدیر آموزش‌وپرورش گلپایگان گفت: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، در پایگاه‌های مطالعاتی، کانون‌های فرهنگی، دارالقرآن، پژوهش‌سرا، سازمان دانش‌آموزی، طرح هجرت و سالن ورزشی ۷۸۸۳ دانش‌آموز از ۱۷ هزار دانش‌آموز شهرستان شرکت و اوقات فراغت خود را سپری کردند که با توجه به جذب حداکثری دانش‌آموزان در کلاس‌های اوقات فراغت، آموزش‌وپرورش گلپایگان رتبه دوم استانی را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در تیرماه امسال با جذب ۲۷۵ میلیون تومان از سوی خیران ملزومات اداری و آموزشی برای مدارس خریداری کردیم.

عبیری افزود: از محل سرانه‌های آموزشی ۶۳۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت که با این میزان اعتبار و کمک انجمن اولیا و مربیان و اعتبارات مدارس عملیات عمرانی در ۳۵ مدرسه اجرا شد. در تابستان امسال بهسازی و زیباسازی شش مدرسه با کمک بسیج سازندگی توسط دانش‌آموزان بسیجی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: از محل کمک‌های طرح بازآفرینی استان که در قالب بهسازی و بازسازی به مدرسه اختصاص می‌یابد، یک واحد آموزشی در منطقه کاظم‌آباد بهسازی و نوسازی می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش گلپایگان با اشاره به تخصیص ۱۱ میلیارد تومان بودجه از محل اعتبارات ملی برای ساخت سه در شهرستان، گفت: هفت میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدرسه اشرفی اصفهانی، بالغ بر دو میلیارد تومان برای ساخت مدرسه طاهری در شهرک الوند و یک میلیارد و شش میلیون تومان نیز برای ساخت مدرسه در منطقه مسکن مهر اختصاص دادیم و اکنون در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار هستیم.

وی ادامه داد: احداث مدرسه طاهری در شهرک الوند با کمک خیران آغاز شده و این اعتبار کمک هزینه ساخت است، امید می‌رود تا مهرماه امسال این واحد آموزشی به بهره‌برداری برسد.

عبیری از دوره آموزشی توانمندسازی مدیران مدارس و مؤسسات آموزشگاه‌های علمی آزاد متوسطه اول و دوم خبر داد و افزود: این دوره آموزشی با حضور ۲۰۰ مدیر از شهرستان‌های گلپایگان، خوانسار، بویین میاندشت، چادگان، فریدن و فریدون‌شهر به میزبانی گلپایگان در حال برگزاری است.

وی گفت: برای نخستین بار دوره توانمندسازی مدیران و مربیان مراکز کودکستان‌های شهرستان با حضور ۱۵۰ مربی برگزار شد. کسب مقام اول استانی در جشنواره نوجوان سالم توسط ۱۰ نفر دانش‌آموز، کسب رتبه برتر استانی کانون یاری‌گران زندگی، کسب مقام سوم همیار مشاور آموزش‌وپرورش از اقدامات آموزش‌وپرورش گلپایگان در تیرماه امسال است.

ساخت و بهسازی خانه محرومان توسط بسیج سازندگی

علیرضا دلدار اظهار کرد: بسیج سازندگی گلپایگان در دو سال گذشته با اجرای طرح‌های جهادی رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی و بهسازی مدرسه شهید بهشتی روستای رباط سرخ را با ۷۰ میلیون تومان و پروژه رنگ‌آمیزی مدرسه شهیدان اتفاقی روستای سعیدآباد را انجام داد.

وی از احداث سرویس‌های بهداشتی در مدرسه روستای رباط سرخ با ۷۰ میلیون تومان اعتبار و در مدرسه شهید باهنر روستای شرکت زراعی با یکصد میلیون تومان خبر داد و افزود: نصب آبخوری و شاداب‌سازی ساختمان مدرسه استثنایی امید از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان گفت: با شناسایی ۵۰۰ خانواده دانش‌آموزان نیازمند در طول سال، طی دو مرحله توزیع بسته معیشتی انجام می‌شود.

وی از بهسازی و تعمیر و ساخت منزل محرومین شهرستان گلپایگان توسط بسیج سازندگی خبر داد و گفت: بسیج‌سازندگی در کمک به طرح ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری مستمری دارد.

کد خبر 674497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.