۶۰ درصد راه‌های روستایی گیلان آسفالت شده است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان بیان اینکه این استان ۱۲ هزار کیلومتر راه مواصلاتی دارد که حدود ۹۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و سایر راه‌ها اصلی، فرعی و بزرگراه است، گفت: ۶۰ درصد از راه‌های روستایی استان گیلان آسفالت شده است.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حفظ و نگهداری، روکش آسفالت، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط‌کشی و رفع نقاط حادثه‌خیز در راه‌های مواصلاتی جزو وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

وی بیان اینکه این استان ۱۲ هزار کیلومتر راه مواصلاتی دارد که حدود ۹۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و سایر راه‌ها اصلی، فرعی و بزرگراه است، افزود: ۶۰ درصد از راه‌های روستایی استان گیلان آسفالت شده است که اندکی با آمار کشوری فاصله دارد.

مدیر کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد راه‌های روستایی با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار و حدود ۹۰ درصد راه‌های روستاهای بزرگ استان با جمعیت بیش از ۵۰ خانوار آسفالت شده است.

وی تصریح کرد: به منظور ارتقای آمار آسفالت استان گیلان به ۷۰ درصد که آمار خوب و قابل قبولی است، در تلاش هستیم تا از ظرفیت قرارگاه‌های خاتم‌الانبیاء (ص) و امام حسن (ع) متعلق به سپاه پاسداران و سایر امکانات برای اجرای پروژه‌های آسفالت راه‌ها بهره ببریم.

نیک‌فهم با بیان اینکه گیلان به لحاظ جغرافیایی در منطقه کوهستانی، پربارش و مرطوب واقع شده و شرایط آب‌وهوایی این استان با سایر نقاط کشور متفاوت است، اضافه کرد: هزینه‌های اجرای آسفالت در استان گیلان یک‌ونیم برابر بیشتر سایر استان‌ها است، زیرا بارش‌های متوالی باعث تخریب آسفالت می‌شود که به‌صورت مستمر باید ترمیم شود.

وی اظهار کرد: نگهداری، حفاظت و ترمیم راه‌های مواصلاتی و پل‌های اصلی در مواقع بحرانی، بارش شدید باران و برف، طغیان رودخانه‌ها و سیلاب، بخشی بر عهده سازمان مدیریت بحران و بخشی نیز جزو وظایف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

کد خبر 674491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.