لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت موازین بهداشتی در تکایا و هیئت‌های مذهبی

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت موازین بهداشتی به ویژه در تهیه و توزیع موادغذایی تاکید کرد.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برگزاری مراسم‌های ویژه این ایام در مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و خیمه‌های عزاداری، رعایت بعضی نکات جهت پیشگیری از رخداد هرگونه حادثه الزامی است.

وی افزود: نحوه اتصالات برق به خصوص اتصالات برق اضطراری، باید کنترل و اصول ایمنی در آنها رعایت شود؛ همچنین مکان‌هایی برای ورود و خروج فوری و آسان در شرایط اضطراری از محل‌های مراسم، به خصوص برای زنان و خردسالان پیش‌بینی شود.

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر لزوم پیشگیری از آلودگی هوا در مکان‌های مربوط به برگزاری مراسم عزاداری با توجه به جمعیت کثیر مردمی، تصریح کرد: برگزارکنندگان مراسم عزاداری باید نسبت به نصب کپسول آتش‌نشانی مناسب و تجهیزات اطفای حریق در محل‌های عزاداری با همکاری شهرداری‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: رعایت حریم سه متری از شبکه‌های برق در محل مراسم و گذرهای عزاداری الزامی است، تا حد امکان نباید از داربست‌های فلزی در مکان‌های برگزاری مراسم استفاده شود و استفاده از سیم و کابل‌های فرسوده به منظور برق‌رسانی ممنوع است.

دلاوری با تاکید بر اینکه هماهنگی لازم با شرکت‌های توزیع برق، گاز و سازمان آتش‌نشانی به منظور نصب ایمن شبکه‌های برق و گاز و رعایت اصول ایمنی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: افراد از نصب علم و پرچم روی شبکه‌ها و تأسیسات برق خودداری و از برخورد آنها با شبکه‌های برق هنگام عبور از خیابان‌ها و معابر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه تلفن‌های سه شماره‌ای ۱۲۱ برق ،۱۹۴ گاز ،۱۲۵ آتش‌نشانی و ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی همواره برای اطلاع‌رسانی و اخذ مشورت در خصوص مسائل ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: افراد نظارت بر رعایت اصول ایمنی در محل طبخ غذا و انبارهای پشتیبانی مراسم‌های عزاداری و به خصوص سیستم‌های برق‌رسانی و گازرسانی، را در دستور کار قرار دهند.

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر ضرورت اخذ تدابیر لازم در برابر ناپایداری‌های جوی احتمالی، وزش باد شدید و بارندگی‌های فصلی، افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب در تمام بخش‌ها با توجه به شرایط کم آبی، رعایت موازین بهداشتی با همکاری مراکز بهداشت به ویژه در زمینه تهیه و توزیع آب و غذا و رعایت اصول ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی در حمل و نقل افراد و تجهیزات در شهرها، روستاها و جاده‌های برون‌شهری به منظور پیشگیری از حوادث جاده‌ای نیز باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 674478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.