کدام ادارات و مراکز آموزشی استان اصفهان فردا تعطیل شد؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تصویب کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار استان فردا بیست‌ونهم تیرماه ادارات و مراکز آموزشی تابستانی شهرستان اردستان به جز مراکز امدادی و درمانی تعطیل شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار استان با حضور اعضا، اظهار کرد: این کارگروه با توجه به صدور اطلاعیه سطح نارنجی گردوغبار در مناطق شرق و شمال استان برگزار شده است.

وی افزود: ابلاغ الزامات بهداشتی و اطلاع‌رسانی به منظور رعایت نکات بهداشتی در برابر گردوغبار توسط مراکز بهداشت استان برای گروه‌های تحت تأثیر و افراد آسیب‌پذیر و بیماران، کاهش فعالیت در محیط‌های باز، عدم ورزش در فضاهای باز استفاده از ماسک استاندارد، رعایت الزامات ایمنی تردد در جاده‌های مواجه با گردوخاک و تندباد در برابر کاهش میدان دید با اجرای طرح‌های ترافیکی و ایمنی توسط اداره راهداری، پلیس راه و حفاظت شبکه‌های برق در برابر گردوخاک و تندباد اجرایی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: ممنوعیت هرگونه فعالیتی که منجر به خیزش گردوخاک شود از جمله فعالیت کارگاه‌های ساختمانی، شن و ماسه و راهسازی حمل خاک و عملیات خاک‌ورزی و معدنی با همکاری شهرداری‌ها، اداره صمت، نظارت اداره محیط زیست پایش مستمر شرایط گردوخاک و غلظت آلاینده‌ها توسط اداره حفاظت محیط زیست با صدور اطلاعیه‌های هشدار جوی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خیزش کانون‌های گردوغبار با منشأ اراضی شرق از جمله اردستان و جنوب سمنان، کاهش میدان دید و افزایش چشمگیر گردوخاک و دما در شهرستان اردستان و پیش‌بینی ماندگاری شرایط تا آخر هفته و به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های بهداشتی و سلامت مقرر شد طی فردا، همه ادارات و مراکز آموزشی شهرستان اردستان تعطیل و الزامات بهداشت سلامت در منطقه در برابر گرد و غبار اجرای شود. کماکان مراکز درمانی امدادی و خدمات اضطراری شهرستان برای ارائه خدمات‌رسانی دایر است و تعطیل نیست.

کد خبر 674476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس BR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    چرا قسمت اداری درمان و بیمارستانها را تعطیل نمیکنید . پرستار و پزشک باید به بیماران رسیدگی کنند نه قسمت اداری بیمارستان .