افزایش دما بیمارستان‌های ایتالیا را پر کرد

ظرفیت اورژانس بیمارستان‌های ایتالیا به‌دنبال افزایش دمای رم به ۴۱.۸ درجه سانتی‌گراد و تشدید امواج گرمایی در سراسر کشور، روبه پر شدن است و بیمارستان‌ها افزایش شدید موارد اورژانسی را گزارش داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رکوردهای گرما به دلیل گرمایش جهانی ناشی از فعالیت‌های انسانی در بحبوحه انتشار گازهای گلخانه‌ای ادامه دارد. این رکوردها به‌واسطه وقوع رویداد نوظهور ال‌نینو افزایش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود تا زمانی که انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی به صفر خالص برسد، دما و وضعیت آب‌وهوای شدید زمین به افزایش ادامه دهد، با این حال انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال گذشته به بالاترین حد خود رسید.

از سوی دیگر گرمایش جهانی ناشی از فعالیت‌های انسانی باعث می‌شود هر موج گرمایی در جهان شدیدتر از موج قبلی باشد و احتمال وقوع آن بیشتر شود تا حدی که گرمای تابستانی اروپا در سال ۲۰۲۲ بدون گرمایش جهانی در عمل غیرممکن بود.

افزایش دما بیمارستان‌های ایتالیا را پر کرد

تحقیقات حاکی از آن است که اروپا در سال گذشته شاهد ۶۱ هزار و ۶۷۲ مرگ ناشی از گرما بوده است. این تابستان عنوان گرم‌ترین تابستان در تاریخ اروپا را به خود اختصاص داده و بیشترین میزان تلفات را به‌ترتیب در ایتالیا، یونان، اسپانیا و پرتغال بر جای گذاشته است.

اروپا در سال جاری نیز شاهد افزایش دما به‌دنبال موج‌های گرمایی پی‌درپی بوده است و در سراسر ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، صربستان، کرواسی و یونان افزایش شدید دما و آتش‌سوزی‌های جنگلی دیده می‌شود.

رکورد دما در پایتخت ایتالیا در سال جاری نیز شکسته شد و بخش اورژانس سومین شهر بزرگ این کشور، ناپل، در حال تجربه شلوغ‌ترین روزهای خود را از زمان اوج شیوع کرونا است. البته به‌واسطه افزایش آگاهی‌های عمومی نسبت به خطرات ناشی از گرمای شدید و بهبود امکانات پیشگیری از وقوع بحران، آمار تلفات ایتالیا در حال حاضر بالا نیست اما میزان مراجعه موارد اورژانسی به بیمارستان‌های کشور روبه افزایش است، چراکه ایتالیا کشوری با جمعیت مسن است که در صورت مواجه بودن با مشکلات سلامتی مربوط به سن همچون بیماری‌های قلبی و تنفسی، مواجهه با گرمای شدید در آن به ایجاد وضعیتی مرگبار در آن منتهی می‌شود.

افزایش دما بیمارستان‌های ایتالیا را پر کرد

از سوی دیگر با توجه به این‌که مشکلات مربوط به گرما پس از وقوع چند روز گرمای مداوم بروز می‌کند، ممکن است ایتالیا طی هفته پیش رو دچار بحران شود، همان‌طور که افزایش پذیرش یا تماس با واحدهای اورژانس در بیمارستان‌های پولیا در ناحیه جنوبی و ونتو در شمال گزارش شده است.

علاوه بر این، گرمای شدید ناشی از شرایط اضطراری آب‌وهوایی منجر به شکسته شدن رکوردهای دمایی در سراسر نیم‌کره شمالی در تابستان امسال شده و ماه گذشته را به گرم‌ترین ژوئن در تاریخ جهان تبدیل کرده است. نخستین روزهای جولای امسال نیز گرم‌ترین روزهای ثبت شده در تاریخ تخمین زده می‌شود، چراکه دمای اقیانوس در شمال اقیانوس اطلس به‌طور غیرعادی بالا است.

دمای دره مرگ کالیفرنیا به‌عنوان گرم‌ترین مکان روی زمین نیز روز یکشنبه به ۵۳.۳ درجه سانتی‌گراد رسید که تقریباً یک رکورد جهانی به‌شمار می‌رود و چین در همین روز، چندین هشدار گرما صادر و بالاترین دمای خود را ۵۲.۲ درجه سانتی‌گراد در منطقه غربی سین‌کیانگ ثبت کرد.

افزایش دما بیمارستان‌های ایتالیا را پر کرد

کد خبر 674450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.