پرداخت ۶ میلیارد تومان وام اشتغال با تشکیل صندوق خرد مالی روستایی

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از پرداخت شش میلیارد تومان وام اشتغال با تشکیل صندوق خرد مالی روستایی و افتتاح حساب در صندوق کارآفرینی امید خبر داد.

حمیدرضا علیزاده رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فعالیت صندوق خرد مالی در استان خراسان رضوی با همکاری صندوق کار آفرینی امید، از سال ۹۹ آغاز و تاکنون ۹۳ صندوق خرد مالی روستایی و حاشیه شهر تشکیل شده است و ۱۴۳۶ نفر از افراد دارای معلولیت و خانواده آنها در این صندوق‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: هدف صندوق خرد مالی، ایجاد اشتغال و توانمندسازی معلولان و خانواده‌های کم در آمد و شکستن چرخه منفی بین فقر و معلولیت از طریق راه اندازی کسب و کارهای کوچک، است. در سال گذشته، ۴۳ صندوق خرد محلی روستایی از طریق تشکیل صندوق خرد مالی روستایی و افتتاح حساب در صندوق کارآفرینی امید، حدود شش میلیارد تومان وام اشتغال دریافت و حدود ۶۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت یا خانواده‌های آنها جهت توسعه یا ایجاد اشتغال اقدام کردند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه با افتتاح شش صندوق و تقویت ۱۶ صندوق خرد مالی محلی، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان مشوق بلاعوض به صندوق‌های روستایی و شهری پرداخت شده است، تصریح کرد: افراد دارای معلولیت یا والدین کودکان دارای معلولیت و قیم افراد ذهنی و اعصاب و روان، اعضای صندوق خرد محلی هستند که با هدف توانمندسازی و ظرفیت‌سازی با استفاده از امکانات مالی از محل پس‌اندازهای اعضا، کمک‌های مالی سازمان بهزیستی و خیرین، مبادرت به راه‌اندازی صندوق خرد محلی می‌کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد صندوق‌های خرد محلی برای افراد تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه، مستلزم همکاری سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و مجری (بخش غیردولتی) است که مطابق با تفاهم‌نامه مشترک فعالیت می‌کنند. اجرای برنامه در مرحله اول بر پایه تشکیل گروه‌هایی از افراد دارای معلولیت است و در مرحله دوم، سپرده‌گذاری و پس‌اندازهای خرد توسط اعضا آغاز می‌شود و مبالغی از سوی سازمان بهزیستی به‌عنوان مشوق به صندوق تعلق می‌گیرد.

علیزاده رضایی ادامه داد: در این صندوق‌ها خدمات مالی از قبیل وام‌ها، پس‌اندازها، بیمه، خدمات انتقال پول و سایر فعالیت‌های مالی به متقاضیان کم‌درآمد اختصاص داده می‌شود. ارائه این خدمات شیوه مناسبی برای اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه است که در نظام بانکی کنونی شرایط کافی برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی را ندارند.

کد خبر 674446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.