آغاز عملیات احداث پارک پیرچنار در سنندج

شهردار سنندج از آغاز عملیات احداث پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های تفریحی و ورزشی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدانور رشیدی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این پروژه اظهار کرد: این پارک ابتدای محدوده مشترک ناحیه منفصل شهری و حسن‌آباد اجرا می‌شود و از طرف ویلاشهر، بهاران و کمربندی آبیدر ورودی و خروجی دارد.

وی با اشاره به اینکه پارک پیرچنار ۳۶۰ درجه منظر داخل شهر را پوشش می‌دهد، افزود: این پارک دارای منظرگاه، پارکینگ و سایت عکاسی بوده و منظره آن در شب از شاخص‌های این پروژه رفاهی، تفریحی و سرمایه‌گذاری است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: وجود جاده سلامت، پیاده‌رویی به طول شش کیلومتر، سکوی خانواده، محل تجمع گروه‌های اجتماعی، محل ورزش همگانی، فضای سبز، درختکاری بدنه، مبلمان و نورپردازی از دیگر مؤلفه‌های دیده شده در این پارک ۳۶ هکتاری در سنندج است.

رشیدی اضافه کرد: مقیاس پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار شهر سنندج به صورت منطقه‌ای، شهری و به تبعیت از طرح ویژه ساماندهی تپه‌های این شهر است.

وی از پیش‌بینی و طراحی سورتمه برای سرمایه‌گذاری در این بوستان ۳۶ هکتاری خبر داد و تصریح کرد: این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن آماده کردن زیرساخت و فاز دوم سرمایه‌گذاری است و یکی از گام‌های شهرداری در راستای تحقق برنامه انجام ۱۴۳ هکتار فضای سبز در بازه زمانی دوساله است.

آغاز عملیات احداث پارک پیرچنار در سنندج

شهردار سنندج گفت: توسعه فضاهای سبز با تعریف و اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس در نقاط مختلف شهر با هدف نزدیک کردن خدمات به شهروندان از اولویت‌های مدیریت شهری در سنندج است.

رشیدی افزود: در راستای توسعه و ارتقای سرانه فضای سبز به عنوان یکی از نیازهای اساسی شهر، احداث پارک‌های بزرگ مقیاس در دامنه کوه آبیدر، اسلام‌آباد، کانی کوزله، نایسر و توس نوذر در حال اجرا است.

کد خبر 674444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.