استقرار اکیپ‌های عملیاتی برای محرم در هسته مرکزی شهر قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: شهر قم به‌ عنوان پایتخت مذهبی کشور باید در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در کشور الگو باشد و به همین منظور در روزهای تاسوعا و عاشورا موتورها و خودروهای عملیاتی در حرم مطهر، جمکران و مکان‌های پرتردد همچون پارکینگ‌ها مستقر می‌شوند.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از سیاه‌پوشی شهر قم در ماه محرم و صفر خبر داد و اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شهر قم سیاه‌پوش مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شده است و تلاش کردیم با آسیب‌شناسی مشکلات گذشته به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا خدمت بیشتری را ارائه دهیم.

وی حمایت و پشتیبانی شهرداری از برگزاری مراسم عزاداری را مسجدمحور دانست و افزود: شهرداری امسال ارائه خدمات را براساس مسجدمحوری و با هدف مشارکت بیشتر مردم خواهد داشت، زیرا تجربه نشان داده است مردم باید گردانندگان اصلی برنامه‌های ملی و مذهبی باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: امسال برنامه خیمه‌ای به وسعت شهر با هدف اهدای اقلام موردنظر در مراسم عزاداری به ۱۶۵ مسجد اجرا شد و طی مراسمی این بسته‌های مربوط به فضاسازی در اختیار مساجد قرار گرفت.

اصفهانیان‌مقدم یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری را برافراشتن پرچم‌های مرتفع عزا در مناطق مختلف شهر دانست و تصریح کرد: در مورد مدیریت پسماند نیز در این ایام بیش از سه هزار نفر از کارکنان شهرداری و ۲۷۰ دستگاه جمع‌آوری پسماند مکانیزه در خدمت شهر خواهد بود.

وی از توزیع بیش از ۱۵۰۰ عدد کارتون پلاست و دو هزار کیلو کیسه به مساجد و تکایا خبر داد و اضافه کرد: توزیع بیش از ۴۰۰ هزار ظرف گیاهی در تکایا و مساجد با هدف فرهنگ‌سازی در دستور کار قرارگرفته است.

تسریع در حمل‌ونقل شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

معاون خدمات شهری شهرداری قم یکی از دغدغه‌های شهرداری قم را تسریع در حمل‌ونقل شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دانست و تأکید کرد: تمام ناوگان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آماده‌باش هستند، به علاوه حفظ ایمنی شهر یکی دیگر از اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیریت شهری است که در این راستا سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم از ۱۳۰ مسجد و مکان برگزاری مراسم بازدید کرده است، کپسول‌های آتش‌نشانی این اماکن به صورت رایگان شارژ می‌شود و در صورت نیاز کپسول در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

اصفهانیان‌مقدم از استقرار اکیپ‌های عملیاتی در روزهای تاسوعا و عاشورا در هسته مرکزی شهر خبر داد و گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا موتورها و خودروهای عملیاتی در حرم مطهر، جمکران و مکان‌های پرتردد همچون پارکینگ‌ها مستقر می‌شوند.

وی از فضاسازی شهر با همکاری سازمان زیباسازی و روابط عمومی شهرداری خبر داد و افزود: بیش از چهار هزار مترمربع بنر و سازه‌های تبلیغاتی در سطح شهر نصب شده و تلویزیون‌های تبلیغاتی سطح شهر نیز ۸۰۰ دقیقه برنامه اکران می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: اَفکت نوری در ۴۰۰ نقطه شهر متناسب با ماه محرم و صفر تغییر کرده و ۱۳۰ المان سرو در شهر به‌روزرسانی شده است، همچنین بوستان‌های شهر برای برگزاری مراسم عزاداری و اسکان زائران آماده‌شده است و نیروهای خدماتی به صورت ۲۴ ساعته در بوستان‌ها حضور خواهند داشت.

اصفهانیان‌مقدم به برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: شهر قم به‌عنوان پایتخت مذهبی کشور باید در برپایی نماز ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا در کشور الگو باشد و بر اساس همین مهم شهرداری قم تمام تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات در تمام مناطق اندیشیده است.

وی اظهار کرد: زیرانداز، تانکرهای آب، سرویس‌های بهداشتی سیال، روشویی در مکان‌های برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا مستقر شده است و مراسم شام غریبان نیز با محوریت حرم مطهر و مشارکت شهرداری برگزار خواهد شد.

کد خبر 674405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.