تاج: کمیته‌های اخلاق، انضباطی و استیناف باید با سرعت بیشتری عمل کنند

رئیس فدراسیون فوتبال توضیحاتی را درباره برگزاری جلسات مختلف این فدراسیون ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، مهدی تاج در حاشیه نشست با مسئولان رسانه‌ای تیم‌ها اظهار کرد: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال سلسله کار منظمی برای لیگ آینده دارد. یکی جلسه روز گذشته با داوران بود که در آن صریح گفتیم که داوران دیگر حق مصاحبه ندارند و عملکردشان را کمیته داوران بررسی می‌کند. حدود ۸۰ نفر از داوران کم شدند. این روند پلکانی است. هرکسی نمره خوب بگیرد، می‌تواند از لیگ یک به لیگ برتر بیاید. هرکسی هم نمره ضعیف بگیرد به لیگ یک می‌رود.

وی افزود: جلسه بعدی که بسیار مهم بود، امروز صبح زود برگزار شد، با مسئولان ۷، ۸ ورزشگاهی بود که قرار است لیگ برتر را در آن‌ها برگزار کنیم که آن هم شرایط ویژه‌ای دارد. در جلسه دیگر هم از مدیران روابط‌عمومی و رسانه‌ای باشگاه‌ها خواهش کردیم حضور پیدا کنند و این جلسه ادامه دارد. کمیته انضباطی و کمیته مجوز حرفه‌ای هم با این افراد صحبت می‌کنند. به مدیران گفتم شما باید رسانه‌ها را کنترل کنید تا از سرمربی قبل و بعد از بازی، سوال نامربوط نپرسند. نیمکت‌ها هم باید کنترل شوند. بنا نیست وقتی داوری کرنری را نگرفته است، سرمربی همچون فرد مارگزیده، داخل زمین بپرد و پشتک بزند! این کارها درست نیست. باشگاه راحت می‌تواند اعتراض کند و به اعتراضات رسیدگی می‌شود. همانطور که بسیاری از داوران حذف شدند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: انتظارم از این جلسه که تا بعدازظهر ادامه دارد این است که مدیر رسانه‌ها و مدیران روابط‌عمومی وظایف خودشان را انجام دهند. خوشحالم سازمان لیگ کار علمی را انجام می‌دهد.

وی در خصوص بیانیه‌نویسی باشگاه‌ها تصریح کرد: کمیته اخلاق احظاریه‌هایی برای بیانیه‌های اخیر در مورد سقف قرارداد، ابلاغ کرد. قبل از فصل که هنوز شروع نشده هم بیانیه و هم مصاحبه بود. کمیته اخلاق خواست و شیطنتی هم در آن‌ها ندیدیم. کمیته اخلاق بخشید. خودشان هم گفتند ما چنین نیتی نداشتیم اما اگر این مسئله را رها کنیم، بد است. قانون آمده است و هر باشگاه باید عمل کند! شما کار خودتان را انجام دهید. نهادها و دستگاه‌هایی هستند که حواسشان به دیگران است، فدراسیون فوتبال باید این انتظار را برآورده کند که قانون برای همه یکسان اجرا شود.

تاج در مورد اینکه گفته می‌شود اعضای باشگاه‌های کم‌طرفدار راحت‌تر از پرطرفدارها محروم می‌شوند، اظهار کرد: این هم صحبتی است که ثابت نشده است، در داوری دیدیم تیم‌های پرطرفدار بیشتر رنج بردند. اشتباهات داوری که دیروز گفتند در فصل قبل ۲۱ مورد بود، باشگاه‌های پرطرفدار آسیب بیشتری دیدند. این اثبات شده نیست که چون تیمی هوادار دارد با آن برخورد نمی‌شود، اما اگر هم این موضوع درست باشد، باید اتفاقی را رقم بزنیم که یکسان عمل کنیم. انتظار من از کمیته‌ای اخلاق، انضباطی و استیناف که ۲،۳ جلسه با یکدیگر داشتیم، این است که امسال اگر هر اتفاقی افتاد به سرعت عمل کنند. آنقدر جریمه‌ها دیر اعمال می‌شود که اثر وضعی آن از دست می‌رود. اگر به سرعت عمل شود و همان روز، محرومیت در نظر گرفته شود مطمئن هستم اثر وضعی خوبی خواهد داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد پرونده انضباطی دو باشگاه سایپا و شمس آذر که باشگاه سایپا معتقد است در موارد مشابه آرا طور دیگری بوده است، گفت: طبق قانون اگر هر رأیی صادر شود و به مذاق آن باشگاه خوش نیاید و فکر کند حقش ضایع شده است، می‌تواند به کمیته استیناف برود.

تاج در خصوص بازی‌های دوستانه تیم ملی در شهریورماه خاطرنشان کرد: همه دوستان و نبی پیگیر هستند. در حال انجام کارها هستیم.

وی در مورد سفر نمایندگان فدراسیون فوتبال به سوئیس برای پیگیری بحث VAR، گفت: امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد. VAR یکی از مؤلفه‌های قطعی است که بخشی از ناهنجاری‌ها، گرفتاری‌ها و اعتراضات به داوری حل می‌شود. با توجه به شرایطی جدیدی که می‌خواهیم در ورزشگاه‌ها ایجاد کنیم، VAR برای نظم دادن بسیار مؤثر است. دیروز مشکلات را گفتم. امیدواریم فیفا کمک کند. دوستان هنوز سوئیس هستند تا این مسئله حل شود. هم فیفا و هم مجموعه ما قدم‌های خوبی برداشته‌اند. برای داوران ما هم خوب است.

کد خبر 674401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.