نارضایتی مردم از اقدامات ضدگرمایی آتن

آتن تابستان بسیار گرمی را تجربه می‌کند، به‌طوری‌که مدیران شهر مجبور شده‌اند اقدامات پیشگیرانه‌ای نظیر افزایش پارک‌های پاکتی را دنبال کنند. در این بین، کارکنان مکان‌های توریستی آتن به شرایط کاری ناشی از گرما اعتراض کردند و خواستار تغییر قوانین حضور در فضای بیرونی شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اتحادیه کل کارمندان مکان‌های توریستی یونان اعلام کرد کارکنان آکروپولیس، برترین جاذبه توریستی این کشور و سایر مکان‌های باستانی یونان از روز پنجشنبه در اعتراض به شرایط کاری در طول موج گرما، کار خود را به مدت چهار ساعت در روز متوقف خواهند کرد.

دسترسی به آکروپلیس از جمعه گذشته به مدت سه روز توسط مقامات محدود شده بود، اما این اقدامات روز دوشنبه لغو شد زیرا دما قبل از موج گرمای جدیدی که از پنجشنبه پیش‌بینی شده بود کاهش پیدا کرد.

مقامات در روزهای اخیر با توزیع ده‌ها هزار بطری آب و نصب آفتاب‌گیر، اقداماتی را برای کمک به بازدیدکنندگان انجام داده‌اند اما از نظر کارمندان، این اقدامات کفایت نمی‌کند.

نارضایتی مردم از اقدامات ضدگرمایی آتن

خدمات اجتماعی شهرداری آتن در حال اجرای پروژه‌هایی مانند افزایش مناطق سبز، گسترش استفاده از مواد خنک‌کننده، افزایش ساختارهای سایه‌دار و ترویج مسیرهای خنک در بخش‌هایی از شهر است که اثر جزیره گرمایی شهری شدیدتر است. تحت یک مشارکت استراتژیک بین شهرداری و رصدخانه ملی آتن، مکانیسم دیجیتال هشدار موج گرما اکنون از طریق رایانه‌های شخصی یا تلفن‌های هوشمند در دسترس ساکنان است. این مکانیسم اطلاعات ارزشمندی مانند دمای فعلی در محل کاربر، اینکه آیا بسته به سن و شرایط پزشکی آنها در معرض خطر هستند یا نه همچنین نحوه رسیدن به نقطه خنک در صورتی که واقعاً در معرض خطر هستند، ارائه می‌دهد. سرمایه گذاری مبتنی بر طبیعت برای افزایش پارک‌های جیبی و احداث مناطق خنک کننده دارای آب‌نما و مه‌پاش تیز از اقداماتی است که آتن برای مقابله با گرما در پیش گرفته است.

آتن یک دفتر مخصوص بررسی موج‌های گرمایی را برای نظارت بر حفاظت از کارگران در شهر راه‌اندازی و سیاست‌هایی را وضع کرده است که ایمنی آنها را در طول موج گرما و ساعات اوج تضمین می‌کند.

کد خبر 674374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.