میدان شهرداری برای تردد ناتوانان جسمی مناسب‌سازی شد

شهردار رودسر با بیان اینکه به تازگی در پروژه سنگ‌فرش میدان شهرداری نوار زرد خط عابر پیاده برای نابینایان اجرا شده است، گفت: ورودی ساختمان شهرداری، پارک‌ها و سرویس بهداشتی در ساحل دریا دارای رَمپ دسترسی برای جانبازان و معلولان است.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افراد ناتوانی جسمی در شهرهای ایران به لحاظ امکانات دسترسی در معابر و پیاده‌روها، پارک‌ها، سرویس‌های بهداشتی، مراکز اداری و خرید، مؤسسات آموزشی و حمل‌ونقل عمومی با مشکلات جدی و اساسی مواجه هستند.

وی افزود: در راستای تحقق شهرسازی مدرن، توسعه پایدار شهری و تأمین رفاه حال شهروندان، معابر عمومی و مراکز مهم باید برای تسهیل تردد افراد دارای ناتوانی جسمی مناسب‌سازی شود و مدیران شهری در ایران نیز در مسیر حرکت کنند.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: معابر عمومی و مراکز مهم شهرها باید به نحوی برای جانبازان، معلولان و نابینایان مناسب‌سازی شود که این اقشار مهم و تأثیرگذار جامعه بتوانند به راحتی بدون ترحم و کمک دیگران در شهر تردد کنند.

صفایی با بیان اینکه به تازگی در پروژه سنگ‌فرش میدان شهرداری نوار زرد خط عابر پیاده برای نابینایان اجرا شده است، تصریح کرد: ورودی ساختمان شهرداری، پارک‌ها و سرویس بهداشتی در ساحل دریا دارای رَمپ دسترسی برای جانبازان و معلولان است.

وی اضافه کرد: مراکز مهم برای معلولان با رمپ مناسب‌سازی شده، اما استانداردهای لازم توسط متولیان آن رعایت نشده است.

شهردار رودسر با بیان اینکه با هماهنگی پلیس راهور نقاطی در شهر رودسر برای پارک خودروی جانبازان و معلولان تعیین و تابلوی آن توسط شهرداری نصب شده است، تصریح کرد: ساختمان دوطبقه شهرداری رودسر جزو بناهای تاریخی و آثار ملی به ثبت رسیده است. طبق ضوابط و قوانین سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اجازه تغییرات، امکان مناسب‌سازی و نصب آسانسور برای تردد جانبازان و معلولان به طبقه دوم ساختمان وجود ندارد.

صفایی خاطرنشان کرد: در تمام پروژه‌های شهری رودسر، خط عابرپیاده نابینایان و رمپ برای جانبازان و معلولان در پیاده‌روها پیش‌بینی می‌شود و شهرداری برای اجرای این طرح اهتمام ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایمنا، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 674352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.