زیرساخت‌های ورزشی برای افزایش نشاط و قهرمان‌پروری گسترش می‌یابد

فرماندار تیران و کرون گفت: زیرساخت‌های ورزشی برای نشاط و امیدواری مردم و قهرمان‌پروری در بخش‌های مختلف این شهرستان گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمدی‌کیا امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه_ در آئین کلنگ‌زنی خانه نشاط و تندرستی روستای گنهران واقع در بخش کرون شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: ورزش یکی از ابزارهای کاربردی و مؤثر در ایجاد نشاط اجتماعی بوده که مستلزم توسعه زیرساخت‌ها و اجرای برنامه‌های ورزشی است.

وی افزود: توزیع عادلانه امکانات و توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های روستایی جزو برنامه مدیریت تیران و کرون بوده و در حال حاضر تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان دارای امکانات ورزشی مثل سالن، زمین چمن و خانه‌های ورزش هستند.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: حضور مربیان ورزشی در روستاها هم باعث شده تا فعالیت تخصصی و حرفه‌ای توسعه پیدا کند و این موضوع در شناسایی استعدادها قهرمان پروری نقش دارد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه پیشگیرانه برای حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی مثل اعتیاد به مواد مخدر داریم که این موضوع با آموزش نسل جدید و خانواده‌ها و ایجاد محیط‌های ورزشی و نشاط‌آور محقق می‌شود.

محمدی‌کیا این نگرش را در کاهش تقاضای مواد مخدر مهم خواند و گفت: در برخورد با آسیب‌های اجتماعی پیش از انجام اقدامات انتظامی و امنیتی باید به موضوعات اجتماعی و پیشگیرانه بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتباربخشی به تکمیل و تجهیز پروژه‌های فرهنگی و ورزشی مورد توجه بوده و دهیاری‌ها مکلف به اجرای طرح‌های فرهنگی هستند.

راه‌اندازی بیش از ۳۰ خانه ورزش روستایی

جواد بهارلویی نیز با اشاره به راه‌اندازی مراکز ورزشی در روستاهای این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ روستای این منطقه از امکانات ورزشی بهره‌مند شده‌اند.

وی تأمین اعتبار مورد نیاز در این حوزه را در مشارکت اداره ورزش و جوانان و دهیاری‌ها اعلام کرد و افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان این بار برای احداث خانه نشاط و تندرستی روستای گنهران همکاری می‌کند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان تیران و کرون برآورد هزینه احداث و بهره‌برداری این مرکز ورزش روستایی را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

کد خبر 674323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.