حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در مناطق محروم کرمانشاه هزینه شده است

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در مناطق محروم استان کرمانشاه از جمله سر فیروزآباد و سرپل ذهاب برای مسکن، وام قرض‌الحسنه و ۷۰ هزار بسته معیشتی هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در پایان سفر خود به استان کرمانشاه با همراهی محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران حضور یافتند و نتایج سفر دو روزه رئیس بنیاد مستضعفان به کرمانشاه را تشریح کردند.

سیدپرویز فتاح، در این نشست اظهار کرد: از دیشب سفرم به کرمانشاه آغاز شده و امروز از ابتدای صبح تا کنون از چندین پروژه‌ها بازدید کردیم و پروژه مهم واگذاری واحدهای مسکونی به خانواده‌های دارای حداقل دو معلول را افتتاح کردیم و درنهایت جلسه مفصلی در شورای اداری استان داشتیم و سپس به دیدار آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خواهیم رفت.

وی افزود: بازدیدها را با همراهی استاندار کرمانشاه انجام دادیم و پروژه‌های با محوریت بنیاد مستضعفان را با حساسیت مرور کردیم و کمبودها و نیازها مورد بررسی قرار گرفت. در کجا برای تسهیل در امور نیاز به مساعدت استاندار بود از ایشان تقاضای کمک کردیم و مجموعه این بازدیدها و جلسات منجر به رونق امور و پیشرفت امور بنیاد مستضعفان در استان کرمانشاه خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: اقرار می‌کنم در همین مدت کمی که محمدطیب صحرایی به عنوان استاندار کرمانشاه حضور داشتند، در امور بنیاد مستضعفان کارها پیش رفته است و گره‌هایی که از سال‌ها پیش بوده است با حضور وی باز شده است و تغییر رفتار در قبال صنعت و سرمایه‌گذاری مشهود است.

وی تصریح کرد: مراسم واگذاری چهارده هزارمین واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر را می‌توانستیم در هر نقطه از کشور برگزار کنیم، این مراسم را در استان کرمانشاه برگزار کردیم و حال ۴۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در کرمانشاه را افتتاح کردیم، اما اعلام بنیاد مستضعفان چهارده هزارمین واحد در جغرافیای ایران اسلامی بود که یک کار بزرگ با همکاری دولت، بنیاد مستضعفان، بهزیستی، بنیاد مسکن و خیرین انجام شد و هر کدام از این واحدهای مسکونی دارای حساسیت بود که به سرانجام رسید و واگذار شدند.

فتاح تاکید کرد: فردا در شهر مریوان در استان کردستان حضور خواهیم داشت و ده هزار واحد مسکن محرومان را اعلام می‌کنیم که ۸۵۰ واحد مسکن محرومان نیز در استان کرمانشاه واقع شده است که عمده آن توسط سازمان بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام (ه) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده است و مابقی نیز تا آخر سال به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: برای حمایت از بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تقاضای مختصری داشتند که به همراه استاندار کرمانشاه تصمیم گرفتیم به هر کدام از این دو نهاد حمایتی مبلغ ده میلیارد تومان جهت امور معیشتی و نیازهای جاری و ضروری پرداخت شود که با نظارت استاندار هزینه شود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در این سفر تقاضای وام از بنیاد مستضعفان داشتند که از محل منابع بنیاد مستضعفان نزد بانک سینا مبلغ پنجاه میلیارد تومان وام در قالب وام ضروری و اشتغال در اختیار استان کرمانشاه قرار گرفت و سال قبل نیز همین مبلغ جهت پرداخت وام به اقشار کم برخوردار پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در مناطق محروم استان کرمانشاه از جمله سر فیروزآباد و سرپل ذهاب برای مسکن، وام قرض‌الحسنه و ۷۰ هزار بسته معیشتی هزینه شده است.

شهبازی گفت: منطقه هدف بنیاد مستضعفان در استان کرمانشاه بخش سر فیروزآباد است و تا پایان سال مبلغ ۳۵ میلیارد تومان در این بخش برای طرح‌های محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود.

وی افزود: در حوزه اقتصادی تصمیمات مهمی در این سفر اتخاذ شد، از جمله پرداخت بدهی ۶۰ میلیون یورویی کارخانه قوطی‌سازی بنیاد در کرمانشاه به صندوق توسعه ملی که تسویه شد و همچنین سهم بانک انصار سابق در پروژه تجاری، اداری جنب هتل پارسیان را خریداری کردیم و با توافقاتی که در استان انجام دادیم مقرر شده با پرداخت تسهیلات از طرف بانک سینا و بنیاد به سرعت آن را به پایان برسانیم که موجبات اشتغال و رونق اقتصادی در شهر کرمانشاه خواهد شد.

فتاح تصریح کرد: در حوزه کشاورزی در مرز خسروی سد ساختیم و ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی در اختیار داریم که با فعالیتی که بنیاد در آن‌جا انجام داده است، فضای منطقه تغییر کرده است و در مرحله جدید هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بنیاد مستضعفان با توجه به حساسیت منطقه انجام شده است و موجبات ایجاد اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.

وی گفت: ۴۷ هکتار زمین متعلق به بنیاد مستضعفان را برای کمک به طرح نهضت ملی مسکن با درخواست خود بنیاد و به‌صورت رایگان و مکاتبه با استاندار وقت در اختیار گذاشته شده است تا ۵۴۰۰ واحد مسکونی در آن احداث و در اختیار متقاضیان قرار گیرد و سه‌هزار میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز ساخت آن نیز مقرر شده از محل بانک سینا پرداخت شود.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: مسئولیت در پروژه ۵۴۰۰ واحدی با دولت و وزارت راه و شهرسازی است و بنیاد مستضعفان فقط زمین رایگان در اختیار گذاشته و در امر پیمانکاری کمک می‌کند، اما این پروژه مشکلاتی داشت و به مدت سه سال متوقف بود که با حمایت‌های استاندار کرمانشاه مشکلات مرتفع و پروژه به‌زودی شروع به کار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: درخواست‌های دیگری به بنیاد ارائه شده که نیاز به کار کارشناسی دارد و از طرفی اجرای طرح و پروژه‌ها در استان نیاز به حمایت‌های محلی دارد و در صورتی که مجموعه مدیریت استان همراهی کند، این بنیاد از انجام سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

فتاح اضافه کرد: در اربعین نیز پررنگ حضور خواهیم داشت و موکب‌های به روال سال‌های قبل در مرز خسروی برپا می‌کنیم و همچنین آب مورد نیاز زوار اربعین توسط شرکت زمزم تأمین می‌شود و تلاش می‌کنیم خادمین خوبی برای زوار اربعین باشیم و از زوار درخواست می‌کنم به دلیل شرایط خوب و خاص مرز خسروی از این مرز برای رفتن به عتبات عالیات استفاده کنند.

در ادامه محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه اظهار کرد: امروز روز خوبی برای استان کرمانشاه بود و در ابتدا با بازدید از واحدهای صنعتی بنیاد مستضعفان آغاز شد و سپس مراسم واگذاری چهارده‌هزارمین واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول یا بیشتر را انجام دادیم.

وی افزود: دغدغه مشترک همه ما اعم از مردم و مسئولان باید ایجاد اشتغال مولد و پایدار باشد و بنیاد مستضعفان با رویکرد و هدف گذاری انقلابی یکی از بهترین نهادهای است که می‌تواند در این زمینه در خدمت اهداف انقلاب قرار بگیرد.

استاندار کرمانشاه گفت: در زمینه صنعت و کشاورزی و ملحقات آن و گردشگری توافقات خوبی انجام شد و برخی از این توافقات ابتدایی است و باید برای اجرا پیگیری شود. برخی دیگر از جنس کارگشایی و گره گشایی است، از جمله پروژه ۵۴۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن که با تلاش همکاران مشکلاتش مرتفع شد.

وی ادامه داد: بزودی شاهد اقداماتی در حوزه صنعت و توسعه‌ای در زیر شاخه‌های بنیاد مستضعفان در استان خواهیم بود. امیدوارم با تلاش جمعی برای داشتن استانی آبادتر و پیشرفته‌تر قدم برداریم.

کد خبر 674321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.