بخشی از بودجه سال جاری شهرداری با نظرات دانش‌آموزان هم‌راستا شده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بخشی از یک‌هزار میلیارد تومان بودجه سال جاری شهرداری اصفهان با نظرات دانش‌آموزان به‌ویژه در بخش اوقات فراغت و حوزه‌های تفریحی هم‌راستا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه_ در آئین اختتامیه اولین مدرسه تابستانه شهر پایدار اظهار کرد: سال گذشته تجربه خوبی را در مدارس داشتیم که توانستیم گفت‌وگوهای چندساعته‌ای با دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی با تبریک درخشش دهه هشتادی‌های عرصه والیبال و بسکتبال و مدال‌آوری در عرصه جهانی به دانش‌آموزان، افزود: امید است که شما هم به همین شکل در عرصه‌های تخصصی خودتان بدرخشید. اول به دانش‌آموزان تبریک می‌گوئیم که چنین دغدغه‌هایی داشتند و سپس به آموزش‌وپرورش که در تلاش هستند از قالب‌های سنتی گذشته آموزش‌وپرورش عبور کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در روزگاری هستیم که با نسل‌های مختلف مواجه هستیم، اگر می‌خواهیم نسل خوبی پرورش دهیم، باید به آن‌ها فرصت تجربه و همزیستی با شهر را بدهیم.

وی با تاکید بر اهمیت فرصت انتقال تجربه گفت: هیچکدام از مدیران از ابتدا در جایگاه و تجربه کنونی خود نبودند و از همین مقاطع به آن‌ها اعتماد شد؛ بنابراین باید به نسل جدید هم اعتماد شود و فرصت داد، اما این روند لازم است سرعت بیشتری داشته باشد، زیرا انتقال تجربه و استفاده از استعداد نسل جدید مقداری به تأخیر افتاده است و برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود که این بحث سرعت بگیرد تا هرچه بیشتر شاهد بروز و ظهور مدیران علمی، اقتصادی، شهری، اجتماعی و… باشیم.

صالحی تصریح کرد: یکی از عرصه‌های خوب برای دیده شدن استعداد دانش‌آموزان، چالش‌های شهری و استانی است که باید مدیران برای رفع آن از ایده و فکر خلاق آنها استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه به نوجوانان، خاطرنشان کرد: باید این باور را داشته باشیم که نوجوانان بخشی از حل مسئله هستند، بنابراین اگر در کنار هم قرار گرفتیم خروجی آن افزایش سرمایه اجتماعی و پرورش یک نسل امیدوار خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما نیازمند یک تغییر نسل در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری هستیم که اگر بخواهیم به آن برسیم باید نسلی با دانش و اطلاعات داشته باشیم، اگرچه می‌دانیم که نسل جدید در برخی موضوعات از اندیشمندان آن حوزه اطلاعات کمتری ندارند، اما لازم است یاد بگیرند که از دانش خود در جایگاه صحیح استفاده کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید تجربه کسب کنند، با واقعیت روبرو شوند و اسیر صحنه‌های نمادین و صحنه‌سازی‌ها نشوند، بنابراین از نهادهای اداری و حکومتی در استان اصفهان درخواست داریم که به نسل جوان به عنوان بخشی از حل مسئله نگاه کنند، چراکه نسل جدید توان حل مشکل را دارند.

صالحی تصریح کرد: در یک دنیای واقعی هستیم، که دیگر امکان برگشت به عقب و از اول شروع کردن را نداریم، بنابراین دانش‌آموزان باید از نزدیک چالش‌ها را ببینند و در کنار مدیریت شهری و استانی باشند، در واقع دانش‌آموزان باید ببینند پیامدهای تصمیم‌گیری‌های صحیح و غلط چه خواهد بود.

وی پس از شنیدن ارائه دانش‌آموزان از طرح‌های برتر شهر پایدار اظهار کرد: پاییز سال گذشته در مدارس سمپاد جلساتی داشتیم و بخشی از یک‌هزار میلیارد تومان از بودجه سال جاری شهرداری اصفهان با نظرات دانش‌آموزان به‌ویژه در بخش اوقات فراغت و حوزه‌های تفریحی هم‌راستا شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به دانش‌آموزان گفت: امروز این اتفاق برعکس رخ می‌دهد، شما پژوهش انجام دادید و ما شنونده هستیم. روحیه تیمی خوبی را امروز از شما دیدیم که در کشور به آن نیاز داریم.

وی افزود: دیده‌بانی خوبی در مشکلات رخ داد و شما باید نگاه همه‌جانبه خود را حفظ کنید. نگاه شما به ما کمک می‌کند، اما به نظر می‌رسد باید فرصت بیشتری در شناخت مسئله داشته باشید.

صالحی خاطرنشان کرد: اقداماتی که در حوزه شهر انجام می‌شود بسیار گسترده است و بیش از ۳۰۰ فعالیت را شهرداری انجام می‌دهد، اعداد و ارقام بودجه‌ها در سطح هزاران میلیارد است و اگر بخواهیم برای این حوزه ایده‌ای بدهیم باید شناخت بیشتری نسبت به آن پیدا کنیم، بنابراین لازم است از نسل خوش‌ذوقی مانند شما برای حل مشکلات و برداشتن گام‌های آینده استفاده کرد.

کد خبر 674309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.