قیام عاشورا، تجلی ولایت‌مداری و بصیرت

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: محور اساسی و ارزشمند قیام عاشورای حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، روشنگری و هدایت بشریت است.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام اظهار کرد: قیام اباعبدالله الحسین (ع) دو علت اصلی دارد؛ ابتدا بیان دلیل خلقت و عالم هستی و دوم احیای بهانه خلقت که همانا زنده نگه‌داشتن دین خدا، رسالت و سنت پیامبر اکرم (ص) است.

وی افزود: حضرت امام حسین (ع) نور و روشنایی بود، در زمانی که تاریکی و پلیدی جامعه اسلامی را فراگرفته بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه نهضت و قیام امام حسین (ع) با هدف بیان حقیقت اسلام و روشنگری که به دست امویان و غاصبان محو شده بود و تنها نامی از اسلام باقی مانده بود، انجام شد.

رهبر خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) آمد تا اسلام واقعی را نشان دهد و بگوید شأن حکومت و جایگاه مردم چیست، حکومت شایسته چه کسی است و بنی‌امیه غاصب و وارث کفر و جاهلیت است.

وی ادامه داد: جهالت، کفر، نفاق، قدرت‌طلبی و دنیاپرستی در روش و منش حسینی راه ندارد و امروز کشور ما نیز نه فقط برای فرهنگ روضه و گریه که یک بعد این جریان است، بلکه مقاومت و ایستادن در برابر ظلم و ستم بیدادگران و فداکاری برای جامعه اسلامی به‌عنوان فرهنگی الهی و انسانی را هدف‌گذاری کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما از قیام امام حسین (ع) درس گرفت و هر جوانی که راهی جهه های حق علیه رژیم بعث می‌شد از امام حسین یاد می‌کرد.

وی تاکید کرد: امروز مبلغان باید از اهداف قیام و روش زندگی امام بگویند؛ بیان کردن راه و انسان‌دوستی امام حسین (ع) و منش و روش زندگی امام از دیگر ابعادی است که به شناخت بهتر اسلام کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام رهبر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را از جمله ارزشمندترین فرایضی دانست که امام بر آن تاکید داشت و خاطرنشان کرد: حضرت خون داد که مردم را از گمراهی و ضلالت نجات دهد.

وی افزود: هدف اصلی قیام عاشورا نشان دادن راه اصلی اسلام است، بر همین اساس وظیفه اصلی حکومت اسلامی حرکت بر اساس روش و سیره اهل بیت است.

عضو جامعه روحانیت مبارز انسان دوستی و کمک به مستمندان را از ویژگی‌های شخصیتی امام حسین (ع) برشمرد و افزود: زندگی سراسر نور اهل بیت (ع) ابعاد گسترده معنوی و اخلاقی زیادی دارد، امام حسین به گونه‌ای زندگی کرد که همواره به نیازمندان یاری می‌رساند و شب‌ها برای مستمندان غذا می‌برد.

رهبر ولایت‌مداری و در کنار آن بصیرت‌افزایی را از آموزه‌های مهم واقعه عاشورا دانست و گفت: ولایت، محور اساسی نهضت امام حسین (ع) است.

کد خبر 674299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.