وضعیت بورس امروز/ تجدید نظر در نرخ خوراک بازار را نجات داد

بازار امروز وضعیت بهترین نسبت به روز گذشته داشت که یکی از دلایل آن خبر انتشار اوراق تبعی به ارزش پنج هزار میلیارد تومان از هفته آینده و همچنین تجدید نظر در نرخ خوراک در جلسه فردا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز با رشد ۴۳ هزار واحدی همراه بود اگر یک هزار واحد دیگر نیز رشد کرده بود سطح دو میلیون واحد را بازار پس گرفته بود، هرچند که نتوانست سطح دو میلیون را باز پس بگیرد اما اتفاقات خوبی در بازار امروز رقم خورد، در شروع معاملات سطح تقاضا به صورت یکپارچه در کلیت بازار افزایش یافت و ارزش معاملات نیز به سطح هفت هزار میلیارد تومان رسید که وضعیت بهتری را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، حجم معاملات نیز به محدوده ۱۱ میلیارد برگه سهم رسید.

در بازار امروز در نیمه بازار سطح عرضه‌ها افزایش یافت و برخی از سهم‌ها نیز متعادل شدند، به طور مثال فولاد مبارکه از صف خرید در سقف قیمتی به محدوده چهار درصد مثبت رسید که علت این موضوع عرضه برخی از حقوقی‌های این سهم و خروج برخی از نوسان‌گیرها بود که روز گذشته سوار بر قیمت سهم شده بودند، اتفاق خوب این بود که در نیمه دوم بازار مجدد سطح تقاضا افزایش یافت و مجدد بسیاری از سهم‌ها به صف خرید رسیدند.

فولاد مبارکه مجدد در سقف قیمتی بسته شد و به زودی به مجمع عمومی عادی سالیانه می‌رود، صف خرید شستا نیز باقی ماند. هرچند که حقوقی‌ها در این سهم بیش از ۴۰۰ میلیون سهم عرضه کردند اما شستا می‌تواند لیدری بازار را برای بازگشت به جان بخرد، یکی از دلایل بازگشت بازار خبر انتشار اوراق تبعی به ارزش پنج هزار میلیارد تومان از هفته آینده و نیز تجدید نظر در نرخ خوراک در جلسه فردا است.

پیش بینی می‌شود فردا در صورتی که خبر اصلاح نرخ خوراک ابلاغ شود و این ریسک به صورت سه الی پنج ساله تبیین شود بازار بورس مجدد با تقاضای زیادی روبرو خواهد شد، زمانی که قیمت برخی از سهام شرکت‌ها در محدوده قیمتی سال ۹۸ تا ۹۹ هستند طبیعتاً انتظار رشد بازار را حتی بر اساس تورم وارده بر دارایی شرکت‌ها نیز باید داشته باشیم و سطوح مقاومتی از لحاظ تکنیکالی صرفاً اعداد روانی هستند.

شرکت‌ها در بازار بورس در حال ارسال گزارشات سه ماهه خود هستند، بسیاری از این منجر به تعدیل پی بر ای‌های سهام، گروه و بازار می‌شود، نگاهی به سهام شرکت‌ها و گزارشات آنها نشاندهنده عملکرد خوب این آنهاست.

توقف تولید شرکت‌های متانولی موضوعی نیست که بتواند دائمی باشد، تحلیلگران معتقدند این مخاطره به زودی از سر بازار برداشته خواهد شد، به زودی نرخ اصلاح شده ابلاغ خواهد شد، شاخص کل نزدیک به ۴۸ روز روند اصلاحی را انجام داد که حدود ۴۰ درصد از مسیر صعودی قبل را بازگشته است.

بنابراین برای بازار فردا در صورتی که پیش گشایش شستا با صف خرید همراه شود انتظار عبور از سطح دو میلیون واحد و سپس افزایش حجم تقاضا در کلیت بازار را خواهیم داشت.

کد خبر 674276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.