راهکار تگزاسی‌ها برای مقابله با گنبد حرارتی در شهر

مدیران شهر تگزاس با افزایش دما و تشکیل گنبد حرارتی در این شهر، اقداماتی نظیر افزایش پوشش گیاهی و رنگ‌آمیزی خیابان‌ها را به‌کار بسته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش دما، ایالت تگزاس درگیر پدیده‌ای به نام گنبد گرما شده است، به‌طوری که فشار هوای گرم ساختاری به شکل گنبد به وجود آورده است که باعث می‌شود هوای گرم داخل شهر قرار بگیرد و راه خروج نداشته باشد.

با ادامه موج گرما، بسیاری از شهرهای تگزاس شروع به اتخاذ اقدامات پیشگیرانه برای خنک کردن خیابان‌های خود و محافظت از مردم در برابر اثرات خطرناک گرمای بیش از حد کرده‌اند. این اقدامات خنک‌کننده نیز به طور گسترده‌تری در سراسر ایالات متحده اجرا می‌شود، از نصب سقف‌ها و دیوارهای سبز گیاهی و رنگ‌آمیزی خیابان‌ها با روکش‌های خنک‌کننده گرفته تا خرید واحدهای تهویه مطبوع برای ساکنان آسیب‌پذیر.

مدیران این شهر همچنین شش مرکز تاب‌آوری ایجاد کرده‌اند تا با استرس‌های آب و هوایی روزانه ساکنان شهر مقابله کند. بعضی از این مراکز، حمام، شارژ تلفن همراه و فضاهای اجتماعی سایه‌دار ارائه می‌دهند، در حالی که تعداد دیگری از آن‌ها، غذا، بسته‌های آب اضطراری و همچنین سرپناه موقت ارائه دهند. جانمایی این مراکز با استفاده از شاخص آسیب‌پذیری اجتماعی انتخاب شده است تا اطمینان حاصل شود که ساکنانی با بیشترین نیاز، به آن‌ها دسترسی دارند. تا سال ۲۰۲۵، آستین قصد دارد این شبکه را به ۳۰ مرکز در سراسر شهر افزایش دهد.

راهکار تگزاسی‌ها برای مقابله با گنبد حرارتی در شهر

گزارشی توسط بنیاد درختان تگزاس، یک سازمان غیرانتفاعی که برای افزایش تعداد درختان شهری در سراسر این ایالت کار می‌کند، نشان می‌دهد که درختان و نقاط سایه‌دار در روزهای گرم، برخی مناطق را تا ۱۵ درجه فارنهایت (۸ درجه سانتیگراد) خنک می‌کنند و به همین علت قصد دارند تعداد آن‌ها را در سال‌های آینده افزایش دهند. مدیران آستین همچنین قصد دارند نقشه‌ای از گرم‌ترین مناطق شهر تهیه کنند تا بتوانند اقدامات پیشگیرانه‌ای را در این راستا اجرا کنند.

کد خبر 674272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.