بازیافت زباله‌های تولیدی طی پرواز در  ایرلند

خطوط هوایی "ایر لینگوس" ایرلند در تلاش برای توسعه ابعاد گوناگون سفرهای پایدار به بازیافت زباله‌های تولیدی در طول پرواز در خود هواپیما پرداخته است‌.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت هواپیمایی ایر لینگوس (Aer Lingus) پس از بررسی نتایج نظرسنجی‌های انجام‌گرفته از مسافران خود اعلام کرد که از این پس به دنبال تحقق اهداف سفر پایدار خود به بازیافت داخل هواپیما طی پروازهای کوتاه‌مدت اقدام خواهد کرد. این ایرلاین نخستین شرکت هواپیمایی در ایرلند است که بازیافت زباله‌های تولید شده در طول پروازها به فرودگاه دوبلین و کورک را در داخل هواپیما ارائه می‌دهد و متعهد شده است این طرح را به پروازهای طولانی‌مدت خود نیز تعمیم دهد.

هدف شرکت ای -۷۶۵۴۳ است که تا پایان سال ۲۰ درصد از زباله‌های داخل هواپیما را بازیافت کند و البته انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰ درصد افزایش یابد و به تدریج رقم زباله‌های بازیافتی در طول پروازهای این ایرلاین به ۷۲۰ تن زباله در سال برسد.

بازیافت زباله‌های تولیدی طی پرواز در  ایرلند

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) نیز به دنبال این اقدام ایر لینگوس در مسیر کاهش انتشار کربن در عملیات‌های پروازی و تسهیلات شرکتی به آن گواهی بالاترین سطح اعطا کرده که این اولین بار است یک شرکت هواپیمایی ایرلندی موفق به دریافت چنین مدرکی شده است.

طبق نظرسنجی‌ها، اکثریت قریب به اتفاق مسافران پروازهای هوایی به بازیافت زباله‌های تولیدی در هواپیما تمایل نشان داده‌اند و ابتکار جدید ایر لینگوس تکمیل‌کننده سایر گام‌های مثبتی محسوب می‌شود که این شرکت هواپیمایی در راستای استفاده از مواد پایدارتر و کاهش پلاستیک‌های یک‌بارمصرف در هواپیماهای خود برداشته است.

این شرکت هواپیمایی آزمایش تفکیک زباله خود را در پایان سال گذشته آغاز کرد و اکنون تصمیم گرفته است آن را به‌طور منظم برای پروازهای خاص اجرا کند. وزارت کشاورزی ایرلند تأیید کرده است که فرآیند بازیافت را برای هر زباله‌ای که به کشور وارد می‌شود و توسط محصولات جانبی حیوانی آلوده نشده باشد اعمال می‌کند تا از احتمال شیوع بیماری‌هایی هم‌چون تب برفکی پیشگیری به‌عمل آورد.

بازیافت زباله‌های تولیدی طی پرواز در  ایرلند

کد خبر 674271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.