ساماندهی دست‌فروشان با اختصاص اماکن رایگان در سطح شهر گرگان

شهردار گرگان از اختصاص اماکن و فضاهای رایگان به منظور ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر خبر داد و گفت: با همکاری پلیس راهور و انتظامی مکان‌هایی را شناسایی کرده‌ایم که به صورت رایگان در اختیار دست‌فروشان قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمدرضا سیدالنگی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه_ در حاشیه بازدید از سطح شهر درباره ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر گرگان اظهار کرد: خدمات شهری یکی از معاونت‌های مهم شهرداری است که وظایف زیادی دارد و زیباسازی شهر، نام‌گذاری معابر، نظافت و آراستگی، ساماندهی آرامستان و پایانه‌ها بخشی از خدمات این معاونت است.

وی ایجاد انضباط شهری و ساماندهی سد معبر را از وظایف معاونت خدمات شهری دانست و افزود: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون، شهرداری‌ها مکلف هستند با افرادی که سطح پیاده‌رو یا معابر را اشغال می‌کنند، برخورد کند.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در کنار این تکلیف قانونی، موضوع معیشت و امرار معاش شهروندان به ویژه اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر اقتصادی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. نظم بازارهای هفتگی در پی بروز ویروس کرونا برهم خورد و باعث شد افراد زیادی برای کسب درآمد و روزی حلال به معابر روی بیاورند.

سیدالنگی اضافه کرد: با همکاری پلیس راهور و انتظامی مکان‌هایی را شناسایی کرده‌ایم که به صورت رایگان در اختیار دست‌فروشان قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ساخت‌وساز می‌تواند به رونق اشتغال و تجارت شهر کمک زیادی کند، تصریح کرد: قانون‌گذار به شهرداری اجازه داده است، پروانه ساختمانی را صادر کند و شهروندان پس از دریافت پروانه ساختمانی، مجوز تخریب ملک و ساخت‌وساز را خواهند داشت.

کد خبر 674223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.