حفظ هویت روستاها در گرو توسعه متوازن است/ توسعه باید براساس فرهنگ هر منطقه باشد

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: مسئله توازن در توسعه مهم است، این توازن باید در ابعاد کیفی و کمی مورد توجه قرار گیرد تا هویت روستاها تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهیار نورعلی امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه _ در همایش دهیاران استان اصفهان که به مناسبت گرامیداشت روز دهیاری‌ها در دانشگاه آزاد نجف‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: تبلور مردم سالاری دینی با بحث شوراهای اسلامی شهر و روستاها شکل گرفت، در نظام مقدس جمهوری اسلامی هرم قدرت برعکس است و مردم حاکم مسئولان هستند.

وی افزود: کشور ما برای توسعه، مدیریت خود را از متمرکز به غیرمتمرکز تغییر داده و یکپارچگی این مدیریت توسط مقام معظم رهبری ایجاد شده است؛ این توسعه باید درون‌زا باشد، چراکه تغییر برگشت‌پذیر است اما تحول برگشت‌ناپذیر است و این تحول باید درون‌زا باشد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور خاطرنشان کرد: توسعه باید براساس فرهنگ هر منطقه باشد تا قابلیت اجرایی داشته باشد؛ مسائل کلانی که ما ابلاغ می‌کنیم را باید دهیاران در مورد آن تفکر کنند و طرح پیشنهاد دهند.

با اجرای طرح «تکام» قصد داریم با ۱۶ نظام طراحی شده طی شش ماه به روستای پیشرفته دست پیدا کنیم.

نورعلی تصریح کرد: مسئله توازن در توسعه مهم است و این توازن باید در ابعاد کیفی و کمی مورد توجه قرار گیرد تا هویت روستاها تقویت شود. مسئله ورود به شهرها از سال ۵۰ و قبل از انقلاب آغاز شد، البته در حال حاضر مردم علاقه دارند که به روستاها بازگردند.

وی تاکید کرد: فردی که از شهر به روستا بازمی‌گردد به سمت روستای سنتی نمی‌آید، بلکه نیازمند روستای پیشرفته است، در طرح «تکام» این مسائل پیش‌بینی شده است تا با ۱۶ نظام طراحی شده طی شش ماه بتوانیم به روستای پیشرفته دست پیدا کنیم.

کد خبر 674221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.