استفاده از نظرات دانش‌آموزان مستعد اصفهانی در مدیریت شهری

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در تیم مدیران شهری و شورای اسلامی شهر ترکیبی از افراد باتجربه و جوانان حضور دارند که ما از فرصت همکاری با آن‌ها استفاده کردیم و در مدرسه تابستانه شهر پایدار سعی شد از استعداد و نظرات دانش‌آموزان برای مدیریت شهری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه_ در آئین اختتامیه اولین مدرسه تابستانه شهر پایدار با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: اگر بخواهیم به تمدن ایرانی اسلامی برسیم، ضرورت دارد به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم و مهم‌ترین عنصر رسیدن به اهداف نیز نیروی انسانی است.

وی افزود: مدارس استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان مستعد دیگر مدارس، مهم‌ترین سرمایه جامعه محسوب می‌شوند، اگر به این افراد توجه شود می‌تواند تمدن‌ساز باشد. ذخیره اصلی هر جامعه نیروی انسانی قوی، کارآمد، بانشاط و مستعد است. برخی اوقات یک نیروی انسانی مستعد می‌تواند تمدن‌ساز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: وظیفه ما این است که این استعدادها شکوفا شود و زمینه بروز این استعدادها را مهیا کنیم. اقداماتی که انجام می‌شود در راستای بروز استعدادهای شما دانش‌آموزان است که بخشی از آن در راستای شهر پایدار ظاهر شده است.

وی تصریح کرد: در این برنامه تحت عنوان شهر پایدار از توانمندی شما دانش‌آموزان در اداره بهتر شهر استفاده می‌شود. در تیم مدیران شهری و شورای اسلامی شهر ترکیبی از افراد باتجربه و جوانان حضور دارند که ما از فرصت همکاری با آن‌ها استفاده کردیم و در مدرسه تابستانه شهر پایدار سعی شد از استعداد و نظرات دانش‌آموزان برای مدیریت شهری استفاده شود.

ابراهیمی با بیان اینکه نظرات دانش‌آموزان بسیار کارآمد و مفید خواهد بود، افزود: در حوزه تیزهوشان استان اصفهان نیز نیروهای جوان فعالیت دارند. در برنامه ویژه‌ای قصد داریم از دانش‌آموزان مستعد و توانمند در مدارس غیر از سمپاد استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نوجوانان دهه هشتادی و نودی‌های ما از نسل‌های قبل مستعدتر و توانمندتر است، گفت: این مسئله به شرطی است که از استعداد آن‌ها استفاده شود و زمینه بروز آن مهیا شود. اگر شهر با این استعدادها اداره شود، وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: مسائل علمی جایگاه ویژه‌ای دارد که باید در این زمینه تلاش کرد، اما نباید بحث اخلاق و نشاط و شادابی را فراموش کرد. یکی از راه‌های تأمین نشاط جامعه توجه به سلامت بدن و ورزش است، امید است در این زمینه هم فعال باشید.

کد خبر 674220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.