عملکرد دهیاران نشان‌دهنده کارایی نظام است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: عملکرد یک دهیار می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ باشد تا بتوانیم کارایی نظام را نشان دهیم، دهیاران سکان‌داران روستا هستند که باید در راستای آبادانی روستا تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه_ در همایش دهیاران استان که به مناسبت گرامیداشت روز دهیاری‌ها برگزار شد، اظهار کرد: دهیاران اولین حلقه نظام حکومتی جمهوری اسلامی هستند و تجربه نشان داده است هرگاه در روستاها و بخش‌های مختلف، دهیاران مصمم و پیگیری بوده‌اند، ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند و رضایتمندی خوبی در میان مردم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد دهیار می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ باشد تا بتوانیم کارایی نظام را نشان دهیم، به بیان شاخص‌های عملکرد خوب دهیاران پرداخت و افزود: شفافیت، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع اولین شاخص عملکرد خوب دهیاران است.

وی افزود: داشتن برنامه مناسب برای روستا و در صحنه بودن نیز از جمله دیگر شاخص‌های فعالیت خوب دهیاران است که توسط وزارت کشور تعیین شده بود و مورد تأکید دفتر روستایی استانداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: افزایش اطلاعات مرتبط با حوزه کاری دهیاران، استفاده از ظرفیت نخبگان، توسعه مسائل گردشگری و بوم‌گردی، دقت در صدور پروانه‌ها و تخلفات ساختمانی، رعایت تشریفات مناقصه و پروژه‌های عمرانی از جمله موارد مورد تأکید ما به دهیاران است.

زینلیان اضافه کرد: دهیاران سکان‌داران روستا هستند که باید در راستای آبادانی روستا تلاش کنند. هر روستا باید برند و رویدادی را به نام خود ثبت کند. طرح تکام نیز در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مطرح خواهد شد و در استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: کنگره ملی شهدای استان اصفهان نیز از مهرماه امسال تا مهرماه سال آینده خواهد بود و امید است روستاییان از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: خوشبختانه امروز فاز نخست ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی استان از محل تسهیلات پست‌بانک توزیع خواهد شد که خبر مسرت‌بخشی است.

کد خبر 674219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.