تقویت فضاسازی محلات شهر قم در ایام محرم و صفر

شهردار قم بر تقویت مساجد برای فضاسازی هرچه بهتر محلات شهر قم در ایام محرم و صفر تاکید کرد و گفت: ۱۷۰ مسجد شاخص شهر قم برای فضاسازی ایام محرم از سوی شهرداری قم حمایت می‌شود؛ هدف ما از انجام این کار، محله‌محوری است که با نظارت مناطق شهرداری انجام خواهد شد.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که شهرداری‌ها در آن نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارند برگزاری برنامه‌های محرم و صفر است، اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر جهان شیعه درگیر برگزاری این مراسم باشکوه است.

وی با اشاره به اینکه چهره شهر نمادی از حزن و اندوه مردم و عشق به امام حسین (ع) است، افزود: هرچه این چهره قوی‌تر ترسیم شود عشق خودمان را بیشتر می‌توانیم نشان دهیم و این موضوع اثرات روحی و روانی مؤثری برای فرهنگ عمومی مردم شهر دارد.

شهردار قم با اشاره به اینکه این شهر در ایجاد فضاسازی در ایام محرم و صفر همیشه الگوی کشور بوده است، خاطرنشان کرد: شهرداری محور تغییر چهره شهر در ارتباط با محرم و عزاداری‌ها است.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه باید نظارت‌های لازم بر برنامه‌های محرم و صفر انجام شود، تصریح کرد: مدیران مناطق مسئولیت این نظارت را بر عهده دارند، قرار است ۱۷۰ مسجد شاخص شهر قم برای فضاسازی ایام محرم از سوی شهرداری قم حمایت شوند؛ هدف ما از این کار محله‌محوری است و با نظارت مناطق شهرداری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت مردمی‌سازی برنامه‌های ایام محرم و صفر تاکید کرد: در مرکز شهر طی سال‌های گذشته فضاسازی خوبی داشتیم، اما در حاشیه شهر مقداری رنگ و بوی شعائر مذهبی کمتر بوده که باید مساجد و گروه‌های مردمی به ما کمک کنند.

شهردار قم با اشاره به اهمیت حراست از اماکن عمومی در ایام عزاداری، گفت: مهم است که بتوانیم اجرای مراسم را تسهیل کنیم. هیئت‌های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی ایفا کردند و در حال حاضر نیز از نهادهایی هستند که کمتر در معرض آسیب‌های دشمن قرار گرفته‌اند.

سقائیان‌نژاد گفت: ما در مجموعه شهرداری قم هر کاری در توان داشته باشیم، برای برگزاری بهتر این مراسم و تسهیل حضور مردم در آن انجام خواهیم داد.

کد خبر 674213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.