بیشتر وقف‌ها مربوط به محرم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بخش عمده خیرات و وقف‌هایی که صورت می‌گیرد، در ارتباط با ماه محرم و شامل تعزیه و روضه‌خوانی است.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش اداره اوقاف و امور خیریه در برگزاری مراسم مذهبی اظهار کرد: در استان پهناور اصفهان خیران و واقفان زیادی وجود دارند که از دیرباز نسبت به ایام شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) ارادت دیرینه و اعتقاد راسخ قلبی داشته‌اند، در همین راستا بخش عمده خیرات و وقف‌هایی که صورت می‌گیرد، در ارتباط با ماه محرم و شامل تعزیه و روضه‌خوانی است.

وی افزود: تلاش ما این است که در ایام محرم و صفر نیت واقفانی را که اموال خود را وقف کردند، اجرا و برای تحکیم مبانی اعتقادی جامعه نیز نقش لازم را ایفا کنیم. مجالس زیادی در سطح استان برگزار می‌شود که متناسب با این موقوفات، نیت‌ها را اجرا می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: از طرفی برگزاری چنین برنامه‌هایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شور و هیجان ویژه‌ای و با همراهی جوانان همراه شده است. برنامه‌هایی که بیشتر به میزبانی تکیه‌ها، امام‌زاده‌ها، مساجد و خیریه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این حوزه اداره اوقاف به‌عنوان متولی و اقدام‌کننده، آمادگی لازم را برای برگزاری مجالس امام حسین (ع) و همکاری با هیئت امنا و مدیران دارد.

بلک تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما معرفت‌افزایی است، در همین راستا از واعظان و سخنرانان دعوت می‌شود که با استفاده از محورهای مهم و دغدغه‌های روز جامعه مطالب را ارائه کنند، همان‌طور که مقام معظم رهبری در روزهای گذشته سرفصل‌های بسیار مهمی در شرح وظایف تبلیغی ما مطرح کردند.

وی اضافه کرد: در این راستا با نهادهایی که در این رابطه اقدام‌کننده هستند، همچون سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و صداوسیمای مرکز استان تعامل لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 674201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.