نظارت بر خودروهای حامل بار در بزرگ‌راه‌های شهر اصفهان چگونه است؟

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: گشت‌های کنترل نظارت سازمان بار در معیت عوامل پلیس راه، صبح، ظهر، عصر و نیمه شب وضعیت تردد ناوگان بار در شهر را کنترل می‌کنند.

سیدعلی عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گشت‌های کنترل نظارت سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار با همکاری عوامل پلیس راه، صبح، ظهر، عصر و نیمه شب وضعیت تردد ناوگان بار در شهر را کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به طرح سازمان بار با عنوان «محدودیت مکانی و زمانی ناوگان بار»، افزود: این طرح تردد ناوگان را برای زمان و مکان خاصی از روز مجاز دانسته است؛ ناوگان حمل بار فقط در این زمان و مکان مجاز به تردد هستند در غیر این صورت با اعمال قانون و ثبت تخلف روبه‌رو می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز اصلی بر ناوگان باری بالای ۱۰ تن است، تصریح کرد: ناوگان حمل خاک و نخاله باید پوشش مناسب برای بار داشته باشد و بارها بیرون ریخته نشود، همچنین آلودگی بصری و محیط زیستی برای شهر و شهروندان ایجاد نکند.

وی ادامه داد: برای ناوگان حمل بتن به‌ویژه میکسرها و پمپ‌های بتنی، نداشتن بار اضافه اهمیت ویژه‌ای دارد که به‌صورت ظاهری چک می‌شود، همچنین تناژ نباید از حدود مقرر در کارت و ظرفیت مجاز خودرو فراتر رود در غیر این صورت اعمال قانون و به پارکینگ هدایت می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه تخلفات ناوگان حمل مصالح ساختمانی بسیار رایج است، خاطرنشان کرد: نکات مربوطه از جمله بیرون‌زدگی بار، مهار بار، اطلاع‌رسانی بار، حفظ فاصله مجاز از خودروهای عقب و جلو و نقاط کور، بستن بار بدون بیرون‌زدگی از لحاظ طول، عرض و ارتفاع که خطری برای خودروهای سواری اطراف ناوگان باری ایجاد نکند، از جمله مواردی است که در کلاس‌های آموزشی برای رانندگان بیان شده است و باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه کنترل ناوگان حمل بار به‌صورت شناور در تمام معابر سطح شهر انجام خواهد شد، گفت: اگر شهروندان تخلفی را از ناوگان حمل بار مشاهده کردند می‌توانند از طریق شماره تلفن ۳۷۳۸۳۹۲۳ گزارش دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه علاوه بر خودروهای بالای ۱۰ تن که باید نسبت به دریافت مجوز تردد اقدام کنند، کانتینرهای کوچک شهری که حمل مواد غذایی و دارو را به عهده دارند نیز کنترل خواهند شد، تاکید کرد: صاحبان این مشاغل باید برای دریافت پروانه فعالیت اشتغال و مجوز به شرکت‌های زیر مجوعه این سازمان مراجعه کنند.

کد خبر 674180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.