آغاز اجرای پویش نذر خون در سراسر کشور از اول محرم

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از اجرای پویش نذر خون در سراسر کشور همزمان با شروع ماه محرم تا پایان ماه صفر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انتقال خون کشور، بشیر حاجی‌بیگی درباره ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون به عنوان یک ارزش و هنجار اجتماعی اظهار کرد: ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها برای تبیین و ترویج کارهای فرهنگی در جامعه است و اهدای خون به عنوان یک کار نجات بخش می‌تواند در این ایام مورد توجه بیشتر جامعه قرار گیرد.

وی افزود: فلسفه اصلی پویش نذر خون این است که در فرهنگ ما و به‌خاطر ارادت قلبی ایرانیان به مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نذری دادن یک عادت دیرینه و از کارهای همه‌گیر بین اقشار مختلف است که با علم به این مسئله، در نظر داریم اهدای خون برای نجات جان بیماران را در بین مردم به عنوان یک نذر انسان دوستانه معرفی کنیم و تاکید بر افزایش مشارکت جوانان و بانوان در مراجعه به مراکز اهدای خون است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: شعار پویش نذر خون را "اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" قرار دادیم تا بر اساس آموزه‌های عاشورای حسینی و تاکید اهل بیت بر ضرورت کمک‌رسانی به مردم، این حرکت بزرگ را در ایام ماه محرم و ماه صفر انجام دهیم و صحنه‌ای از ایثار، نوع‌دوستی و انسجام ملی را به تصویر بکشیم.

وی با اشاره به نیاز روزانه بیماران به خون و فرآورده‌های آن اضافه کرد: از تمام مردم در سراسر کشور درخواست داریم اصرار به اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نداشته باشند و در طول ماه‌های محرم و صفر در قالب نذر خون، اقدام به این کار ارزشمند کنند و این به‌خاطر نیاز روزانه بیمارانی همچون تالاسمی‌ها، دیالیزی‌ها، سرطانی‌ها و هموفیلی‌ها برای دریافت خون و فرآورده‌های آن است که امیدواریم به این مهم توجه ویژه شود. اهدای خون به عنوان یک هنجار و ارزش انسانی و اجتماعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای بعضی رفتارهای موهن و خرافه‌ها در حاشیه مراسم عزاداری باشد و امیدواریم پویش نذر خون بتواند به هدف اصلی خود در معرفی فرهنگ نجات بخش اهدای خون به جوانان و بانوان موفق باشد.

حاجی‌بیگی گفت: از تمام صاحبان فکر، وعاظ، مداحان، نخبگان فرهنگی و رسانه‌ها می‌خواهیم که در حمایت از پویش نذر خون کمک کنند تا فرهنگ اهدای خون به عنوان یک ارزش منطبق بر ارزش‌های دینی همچون ایثار و فداکاری، در جامعه تبیین و ترویج شود.

کد خبر 674178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.