استفاده از زمین‌های مازاد دانشگاه‌ها برای ساخت مسکن و خوابگاه‌های متاهلی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: هزار هکتار از اراضی مازاد وزارت علوم شناسایی شده تا برای ساخت مسکن و خوابگاه متاهلی استفاده شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی اظهار کرد: شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، به سازمان ملی زمین و مسکن محول شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون بسیاری از اراضی مازاد دانشگاه‌ها شناسایی و به سازمان ثبت اسناد و املاک معرفی شده تا بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، این زمین‌ها را به نام وزارت راه و شهرسازی سند بزند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی مسکن، گفت: در این نشست تاکید شد اراضی مازاد دستگاه‌ها، برای ساخت مسکن کارکنان دستگاه‌ها استفاده شود.

مالکی افزود: با وزارت علوم تفاهم شد تا هزار هکتار از اراضی مازاد این وزارت خانه برای ساخت مسکن کارکنان دانشگاه‌ها و خوابگاه متأهلی استفاده شود.

وی گفت: همچنین در تفاهم با دانشگاه آزاد هم قرار شد، هزار هکتار از اراضی این دانشگاه برای ساخت مسکن کارکنان دانشگاه آزاد و متقاضیان نهضت ملی مسکن استفاده شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: ساخت مسکن برای کارکنان وزارت جهاد هم در اراضی مازاد این وزارتخانه آغاز شده است و برای دیگر دستگاه‌ها هم قابل اجرا است.

کد خبر 674174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.