سیاه‌پوشی شهر، نشان از زنده‌بودن اصفهان دارد / عشق به سیدالشهدا (ع) در قلب ملت ایران است

شهردار اصفهان گفت: اصفهان یک شهر علوی و ولایی است، لذا اگر شهر را در محرم سیاه‌پوش می‌کنیم، به‌واسطه آن است که اصفهان شهر زنده‌ای است و نسبت به مناسبت‌های مختلف مذهبی بی‌تفاوت نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه_ در آئین آغاز سیاه‌پوشی شهر اصفهان در آستانه محرم اظهار کرد: در دیداری که سال گذشته با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان اوصاف زیادی را در وصف اصفهان فرمودند؛ یکی از اوصاف این بود که «اصفهان شهر زنده‌ای است.»

وی با بیان اینکه شهری زنده است که کنش و واکنش داشته باشد، گفت: اصفهان یک شهر علوی و ولایی است، شهر علوی نسبت به اتفاقات نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و تجسم این بی‌تفاوت‌نبودن در مناسبت‌های مختلف مانند گرامیداشت ایام غدیر و ماه محرم به‌خوبی در شهر اصفهان مشهود است.

شهردار اصفهان افزود: اگر شهر را در محرم سیاه‌پوش می‌کنیم، به‌واسطه آن است که اصفهان شهر زنده‌ای است و بی‌تفاوت نیست، به گواه تاریخ، دشمن طی سال‌های دراز درصدد بازی‌کردن با آئین و اعتقادات مردم برآمده است و علیه دین ملت توطئه‌چینی می‌کند.

وی تصریح کرد: به تعبیر امام راحل (ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، چراکه تمام توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان را از بین می‌برد، مصداق این ادعا در اتفاقات سال گذشته در کشور و هم‌زمانی با ایام سوگواری فاطمیه مشخص شد.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: چیزی که در قلب مردم رسوخ کرده باشد، از بین رفتنی و گرفتنی نیست، عشق به سیدالشهدا (ع) و ماه محرم در قلب ملت ایران رسوخ کرده است و تحت هیچ شرایطی از بین نخواهد رفت و سال به سال بر حرارت و حلاوت آن افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا باید در بعضی مفاهیم عمیق شویم که یکی از این مفاهیم، تعیین نسبت خود با این عالم است که اگر به شکل صحیح آن را دریابیم، رستگاری ما تضمین می‌شود، در واقع اگر نسبت خود در عالم را متوجه شویم، دچار ضلالت و گمراهی نخواهیم شد و راه سعادت را درمی‌یابیم.

شهردار اصفهان با اشاره به این حدیث شریفه «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» گفت: کسی قدر چراغ هدایت بودن امام حسین (ع) را متوجه می‌شود که به تاریکی دنیا پی برده و ضلالت آن را درک کرده باشد.

وی اظهار کرد: دنیا، دنیای پست و تاریکی است، چنانچه دچار غفلت شویم، به سراغ کشتی نجات و چراغ هدایت یعنی اهل بیت (ع) نخواهیم رفت، خاصیت دنیا این است که انسان در آن غرق می‌شود، فقط یک انسان غرق شده از وجود کشتی نجات لذت می‌برد و به سوی آن کشتی نجات حرکت می‌کند.

کد خبر 674163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.