جریمه میلیاردی یک فروشگاه زنجیره‌ای در باغبهادران

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان گفت: اداره تعزیرات حکومتی لنجان با استناد به قانون نظام صنفی و مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، فروشگاه زنجیره‌ای در باغبهادران را به دلیل گران‌فروشی به پرداخت ۱۷ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین طُرفی شامگاه دوشنبه _ بیست‌وششم تیرماه _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد رشد قابل توجه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرهای ایران و تبلیغات گسترده آن‌ها در سطح معابر شهر هستیم به‌گونه‌ای که اعلام تخفیف‌های چشمگیر اینگونه فروشگاه‌ها هر شهروندی را برای خرید مایحتاج مورد نیاز به سوی خود جلب می‌کند.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیر نظر اتحادیه کشوری مدیریت می‌شوند، افزود: بر اساس «قانون نظام صنفی» تخفیف یا حراج کالاهای مختلف تعریف‌های مشخصی دارند که عرضه‌کنندگان کالا و خدمات موظف به رعایت این قوانین هستند.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان تصریح کرد: به دلایل مختلف بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از نَفس فلسفه وجودی خود فاصله گرفته‌اند و با توجه به اهمیت نظارت بر بازار، اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان لنجان نگاه ویژه‌ای به اجرای گشت‌های مشترک برای جلوگیری از تخلفات احتمالی دارند.

وی با بیان اینکه بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان لنجان به صورت سرزده به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کرده و قیمت‌ها و تخفیفات را کنترل می‌کنند، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به شکایت خریداران مبنی بر گران‌فروشی مواد غذایی در فروشگاه زنجیره‌ای در شهر باغبهادران؛ بازرسی و گشت مشترک بازرسان اداره صمت، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی شهرستان لنجان از این فروشگاه در دستور کار قرار گرفت.

طُرفی اضافه کرد: با بررسی موضوع، تخلف این فروشگاه زنجیره‌ای محرز و پرونده تخلف این مرکز فروش در شهر باغبهادران به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه متهم پرونده با وصف ابلاغ احضاریه در شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان حاضر نشده، این شعبه تخلف انتسابی را محرز و مسلم دانست و با استناد به مرتبه اول ماده ۵۷ قانون نظام صنفی مصوب شهریور ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مورخ خرداد ۱۴۰۲ نامبرده به پرداخت ۱۷ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت بابت گران‌فروشی محکوم شد.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: مردم هرگونه گران‌فروشی، کم فروشی و … را می‌توانند به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

کد خبر 674123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.