دولت مصمم به احیای همه واحدهای تولیدی به تعطیل‌ کشیده‌شده در دهه گذشته است

رئیس جمهور با اشاره به احیای پنج هزار واحد صنعتی و تولیدی در دولت مردمی و در قالب نهضت احیای واحدهای اقتصادی راکد و تعطیل، گفت: دولت مصمم به احیای همه واحدهای تولیدی و صنعتی است که در دهه گذشته به تعطیلی کشیده شده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز_ دوشنبه بیست‌وششم تیرماه_ در جریان دومین سفر دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد، در مراسم جشن احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان، با ابراز رضایت از خوشحالی و خرسندی کارگران کارخانه قند یاسوج و خانواده آن‌ها در نتیجه احیای این کارخانه، اظهار کرد: احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و تعطیل‌شده در دستور کار دولت است و وزیر محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مصمم است این مسیر را با قوت ادامه دهد.

رئیس جمهور با اشاره به احیای پنج هزار واحد صنعتی و تولیدی در دولت مردمی و در قالب نهضت احیای واحدهای اقتصادی راکد و تعطیل، افزود: دولت مصمم به احیای همه واحدهای تولیدی و صنعتی است که در دهه گذشته به تعطیلی کشیده شده‌اند.

وی با بیان اینکه با احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد، تصریح کرد: آنچه که امروز با بهره‌برداری از سد چمشیر، مجتمع پتروشیمی گچساران و احیای واحدهای اقتصادی راکد حاصل شد، جلوه‌ای از شعار «ما می توانیم» ملت ایران است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به برکت خون شهدا، ایثار ایثارگران و همت و مجاهدت شما کارگران و خانواده صبورتان، دشمن خواست و نتوانست، اما ما خواستیم و توانستیم، افزود: اینکه با احیای کارخانه قند یاسوج ۱۳۰ شغل احیا ،۷۰ فرصت شغلی دیگر در انتظار جذب نیروی کار و برای ۶۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده، اقدام بسیار ارزشمندی است که با همت کارگران، این کارخانه به جایگاه برتر و بالاتری هم خواهد رسید.

وی همچنین احیای ۱۸ هزار فرصت شغلی در نتیجه احیای پنج هزار واحد صنعتی و تولیدی راکد را گامی مهم و شایسته تقدیر در کاستن از بیکاری و احیای امید در جامعه دانست.

رئیس جمهور به وضعیت کارخانه آرد یاسوج در مجاورت کارخانه قند این شهر اشاره کرد و به سازمان اقتصادی کوثر دستور داد که ظرف مدت دو ماه این کارخانه را مجدداً راه‌اندازی کند و در غیر این صورت مالکیت آن به سازمان دیگری واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز همه ما در جهت رشد تولید مسئولیت و مأموریت داریم، تصریح کرد: تحقق این مهم با تکیه بر ظرفیت‌های کشور و زنان و مردان مصمم و با اراده کاملاً امکان‌پذیر است و نمی‌شود و نمی‌توانیم در فرهنگ ما جایی ندارد.

کد خبر 674122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.