در شورای ائتلاف به روی تمام تشکل‌های قانونی باز است

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: از چند ماه پیش کارگروه نظارت و ارزیابی را در این شورا تشکیل دادیم که مهم‌ترین وظیفه آن، نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس است و در هر گروه کارنامه‌های نماینده‌ها مشخص شده است، تاکنون ۲۱۰ کارنامه در حال ارزیابی نهایی است.

به گزارش ایمنا، امیرابراهیم رسولی در نشست خبری که عصر امروز (دوشنبه، ۲۶ تیر) برگزار شد، گفت: وجود چنین جلساتی قطعاً به شور انتخاباتی کمک خواهد کرد و ان‌شاءلله سعی کنیم سهمی در مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: شورای ائتلاف در سال‌های اخیر بعد از مجلس یازدهم فعالیت خود را ادامه داد و جلسات ما به طور منظم ادامه داشته است و امیدواریم بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی راجع‌به نظر شورای ائتلاف در مورد عملکرد فعلی نمایندگان مجلس و نظارت بر عملکرد آن‌ها، گفت: از چند ماه پیش کارگروه نظارت و ارزیابی را تشکیل دادیم که مهم‌ترین وظیفه آن، نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس است و در هر گروه کارنامه‌های نماینده‌ها مشخص شده است، تا الآن ۲۱۰ کارنامه در حال ارزیابی نهایی است و در آخر تلاش می‌کنیم به تعهدی که به مردم داشتیم عمل کنیم.

رسولی در پاسخ به سؤال دیگری راجع‌به اینکه شورای ائتلاف از جریان نزدیک به احمدی‌نژاد و پایداری حمایت می‌کند یا خیر، گفت: شورای ائتلاف مجموعه‌ای تشکیلاتی و هدفمند است که صرفاً نگاه سیاسی ندارد، به‌طور مثال یکی از نمونه‌ها، آقای احمدی بودند که شهید شدند و از طریق گروه‌های جهادی وارد شدند، بدون اینکه نماینده گروه سیاسی باشند.

وی افزود: دایره و نگاه شورای ائتلاف صرفاً سیاسی نیست، اینکه بگویم گروهی را راه می‌دهیم و نمی‌دهیم درست نیست و هر کس دل در گروی انقلاب دارد می‌تواند ورود و به ما کمک کند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه تأکید کرد: البته به شرطی که این افراد بیایند دور میز بنشینند و صحبت کنند، درب شورای ائتلاف به روی همه افرادی که انقلاب اسلامی و نظام را قبول دارند، باز است.

رسولی افزود: البته به طور قطع، تابع اصولی هم هستیم و شورای ائتلاف معطل کسی نمی‌ماند، برای مجلس دوازدهم نیز درب شورای ائتلاف به روی همه گروه‌ها باز است، ولی باید قواعد کار تشکیلاتی را بپذیرند.

وی در پاسخ به سؤالی راجع‌به پیش‌بینی میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: فعلاً قضاوت در مورد مشارکت زود است، اما فکر می‌کنیم روزهای آینده می‌توان در مورد افزایش میزان مشارکت امیدوار بود، افزایش مشارکت حتی از بُرد و باخت گروه‌های سیاسی نیز مهم‌تر است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: در عمل برای پوست‌اندازی و جوانگرایی شورای ائتلاف انقلاب اسلامی تلاش کرده‌ایم، ما باید بتوانیم نیروهای جوان که دارای ویژگی‌های مثبتی هستند را در کنار افراد با تجربه قرار دهیم.

رسولی در پاسخ به سؤالی راجع‌به جایگاه مردم در شورای ائتلاف، گفت: شورای ائتلاف مجموعه‌ای از صنف‌های مختلف است و مردم در همه ساختارهای این شورا حضور دارند، اصناف مختلف مردم در حوزه احزاب، تشکل‌ها و کمیته‌های شورای ائتلاف حضور دارند و ۸۰ درصد ساختار تکمیل شده است و مابقی در حال تکمیل است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه شورای ائتلاف با همه نقص‌ها و ایراداتی که ممکن است داشته باشد دارای نقاط قوت و قدرت خوبی است، گفت: وزیر اقتصاد دولت کنونی از طریق شورای ائتلاف وارد مجلس شده است. ایشان با تلاش و توان علمی بالا وارد مجلس شده و با سیر مسیر رو به رشد، به این نقطه رسیده است.

رسولی در مورد عملکرد مجلس یازدهم گفت: حاضرم با هرکسی از مجلس دهم، درباره مقایسه عملکرد مجلس دهم و یازدهم مناظره کنم. وقتی نمایندگان مجلس دهم از ضعف‌های مجلس یازدهم می‌گویند، درباره خوبی‌های آن هم بگویند. در این خصوص در بخش‌های مختلف در حوزه قانونگذاری و دستاوردها آمادگی مناظره دارم.

وی در پاسخ به این سؤال که برنامه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای قشر به اصطلاح خاکستری، چیست، افزود: ما براساس کارنامه عمل می‌کنیم و هرچه بیشتر به ایام انتخابات نزدیک شویم بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم.

رسولی گفت: ما تابع قضاوت و رأی مردم هستیم و آمادگی داریم به تبع آن، رأی شکست یا پیروزی را بپذیریم. چون هم بر حاشیه‌ها و هم بر محتوا اشراف دارم، می‌توانم بگویم چه اتفاقاتی در مجلس یازدهم افتاده، اما مغفول است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه افزایش مشارکت یکجانبه نیست، اظهار کرد: لازم است همه گروه‌ها مواضعشان را شفاف مطرح و موضع خود را نسبت به انتخابات بیان کنند و شورا یک ضلع از مجموعه مشارکت است.

کد خبر 674100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.