بازارهای محلی هزینه سفره مردم را کاهش می‌دهد

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: بازارهای محلی (روستا بازار) هزینه سفره مردم را برای خرید مایحتاج زندگی کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن حاج عابدی امروز _دوشنبه بیست‌وششم تیرماه_ در نشست با فرماندار تیران و کرون اظهار کرد: طرح روستا بازار شرکت تعاونی روستایی فرصتی برای کاهش واسطه‌ها و هزینه سفره مردم است.

وی افزود: تولیدات محلی در این بازارها عرضه و میزان واسطه‌گری کاهش می‌یابد و اینگونه مصرف‌کنندگان هزینه کمتری را می‌پردازند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با اشاره به هزینه بالای تأمین میوه برای مصرف‌کنندگان، تصریح کرد: بازارهای محلی در استان اصفهان با همکاری شهرداری‌ها در شهرها توسعه یافته و کشاورزان محصولات خود را به‌صورت مستقیم عرضه می‌کنند.

وی به تکمیل حلقه تولید شامل برندسازی، بسته‌بندی، فرآوری و صادرات اشاره و اضافه کرد: این کار به رشد اقتصادی، ایجاد فرصت شغلی، درآمدزایی و سود حداکثری کمک می‌کند.

حاج عابدی به ارائه تسهیلات بانکی به شرکت‌های تعاونی روستایی اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای حمایت از تشکل‌های مردمی بوده و هزینه‌های مردم را کاهش می‌دهد. بیشترین مصرف کالا برگ‌های معیشتی در تعاونی‌های روستایی به نسبت دیگر فروشگاه‌ها بوده است.

علی محمدی‌کیا در ادامه این نشست به لزوم تقویت سرمایه‌های مردمی در شرکت تعاونی‌های روستایی اشاره کرد و اظهار کرد: شفاف‌سازی و تشریح واقعیت‌ها و نقش شرکت تعاونی‌ها امکان سرمایه‌گذاری مردمی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: کاهش میزان مشارکت مردم در خرید سهام شرکت‌های تعاونی عدم شفافیت و ناشناختگی جایگاه آن موجب کاهش سرمایه مردمی شده است.

فرماندار تیران و کرون بر لزوم و ضرورت تقویت مشارکت اجتماعی تاکید کرد و گفت: اعتماد عمومی سرمایه مهمی برای پیشرفت و توسعه بوده و نباید این فرصت از بین برود. اگر سرمایه مردم پیش بیاید آنگاه نیازی به وام و تسهیلات نبوده و نقدینگی تأمین خواهد شد.

وی به فعالیت شرکت تعاونی گلخانه‌داران تیران و کرون اشاره کرد و افزود: این تشکل مردمی با حمایت گلخانه‌داران تقویت خواهد شد و مشکلات آن حل می‌شود.

کد خبر 674094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.