کاهش ۲ درصدی حوادث اصفهان در سال گذشته

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته آمار حوادث در این کلان‌شهر نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش دو درصدی داشته است.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی اصفهان طی سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۵۴ عملیات را در قالب حریق، حادثه و خدمات ایمنی و امدادرسانی پوشش داده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۲۳۷ عملیات اطفای حریق و آتش‌سوزی و ۵۲۴۹ مورد مرتبط با حوادث مختلف در سطح شهر بوده است، افزود: ۲۲۶۸ عملیات در قالب خدمات ایمنی برای پیشگیری از حوادث انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با کاهش دو درصدی حوادث در این کلان‌شهر روبه‌رو بوده‌ایم، ادامه داد: این اتفاق از تعامل و همکاری شهروندان فهیم شهر اصفهان منتج شده است، هر حادثه‌ای بر اثر علل مختلف به‌وجود می‌آید که با ارزیابی و حذف علل آن، شاهد کاهش حریق و حوادث بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: اگر تاکنون در محل زندگی یا کار شهروندی حریق و حادثه‌ای اتفاق نیفتاده است، دلیل بر ایمن بودن آن مکان نیست و لازم است با دقت نظر و رعایت نکات ایمنی و ارزیابی، موارد غیرایمن را حذف کنند تا شاهد حریق و حادثه نباشیم.

آتشپاد دوم مطلبی با اشاره به اینکه یکی از حریق‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، در منازل مسکونی است، خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که بسیار با آن مواجه هستیم، انباشت وسایل مستعمل در منازل است، بسیاری از آن‌ها مانند کارتن، لاستیک، مواد پلاستیکی، مصنوعات چوبی و مبلمان که بر پشت‌بام و تراس منازل مسکونی، غیرقابل استفاده است، امکان دارد با کوچک‌ترین جرقه یا سرایت حرارت طعمه حریق شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته سازمان آتش‌نشانی اصفهان و همکارانم در تیم‌های عملیاتی سازمان طبق رسالتی که بر دوش دارند، موفق شدند ناجی جان ۴۸۲۶ نفر از شهروندان گرفتار در حریق و حوادث باشند.

کد خبر 674049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.