وضعیت بورس امروز/ خداحافظی با کانال دو میلیون واحد

شاخص کل امروز با کاهش ۶۴ هزار و ۶۶۲ واحدی به یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۵۴۳ رسید؛ نمادهای "فارس"با شش هزار و ۸۸۰ واحد، "فولاد" با چهار هزار و ۴۰۹ و احد و "فملی" با سه هزار و ۹۶۸ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. شاخص کل هم‌وزن نیز ۲۰ هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز همچنان به روند منفی خود ادامه داد و بسیاری از سهام دچار فشار سنگین فروش بودند تا جایی که شاخص به زیر کانال دو میلیون واحد سقوط کرد. در نهایت شاخص کل با کاهش ۶۴ هزار و ۶۶۲ واحدی به یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۵۴۳ رسید؛ نمادهای "فارس"با شش هزار و ۸۸۰ واحد، "فولاد" با چهار هزار و ۴۰۹ و احد و "فملی" با سه هزار و ۹۶۸ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با کاهش ۲۰ هزار و ۷۴۳ و احدی به عدد ۶۸۷ هزار و ۷۵۳ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده پنج هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل ۴۴۷ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۹ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۹۰ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با کاهش ۶۷۲ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۵ هزار و ۸۰۵ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای "آریا"، "کگهر" و "وسپهر" بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۳۹۳ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۹۰ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از ۷ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۲۹۷ هزار معامله به ارزش ۲۴۸ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۲۵۳ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان بود که از این مبلغ شش هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۹ میلیارد ۸۳۶ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: هفت میلیارد و ۸۵۲ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: پنج هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۲۴۸ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، وبملت، اهرم

بیشترین حجم معامله: شستا، خودرو، وبملت

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: کساپا، شلعاب، وپاسار

بیشترین کاهش قیمت: وپاسار، فجر، فسرب

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بورس امروز دارای ۷۳ نماد مثبت و ۳۲۲ نماد منفی و فرابورس دارای ۱۳۴ نماد مثبت و ۲۴۷ نماد منفی بود.

اخبار مهم

نامه مهم و فوری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی به رئیس‌جمهوری

آقای رئیس جمهور، مصوبه افزایش ناگهانی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، با رویکرد شما مبنی بر بهبود فضای کسب و کار و امنیت اقتصادی سرمایه گذاران در تعارض است. / لطفاً در تصمیم خود بازنگری کنید.

میزان واریز سود نقدی به سهامداران بورس

با اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اطلاعات منتشر شده در خصوص جزئیات واریز مطالبات جاری و سنواتی سهامداران در هفته سوم تیر ماه سال جاری نشان می‌دهد، ۱۶ ناشر سود جاری و ۲ ناشر سود سنواتی صاحبان سهام خود را پرداخت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این دوره زمانی، ۲ شرکت «سرامیک‌های‌صنعتی‌اردکان و بانک‌آینده»، سود سنواتی ۶۰ هزار و ۶۶۰ سهامدار را که شامل ۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده‌اند.

همچنین در هفته سوم تیر ماه امسال، ۱۶ ناشر «توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، توسعه سرمایه و صنعت‌غدیر، بیمه اتکایی‌تهران رواک، فرآورده‌های تزریقی، لیزینگ خودرو غدیر، سیمان سفیدنی‌ریز، آهن و فولاد ارفع، پتروشیمی مارون، پتروشیمی شازند، بیمه پاسارگاد، سیمان دورود، قند مرودشت، شهد، نفت پارس و چادرملو»، سود جاری ۵۶۱ هزار و ۴۴۳ سهامدار که شامل یک هزار و ۷۰۱ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند./‏‬ اقتصادنیوز

افزایش ۶۴ درصدی سهام بورس کالا

در مجمع فوق العاده صاحبان سهام بورس کالا افزایش ۶۴ درصدی سرمایه شرکت از ۸۳۰ میلیارد تومان به ۱,۳۶۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها به تصویب صاحبان سهام رسید.

واریز ۱,۷۰۳ میلیارد سود از طریق سجام

بیش از ۱,۷۰۳ میلیارد تومان سود در هفته سوم تیر ماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه (سجام) به حساب سهامداران واریز شد.

نقشه بازار

کد خبر 674039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.