دانلود نوحه شب اول محرم + مداحی با نوای محمود کریمی
محرم ۱۴۰۲

نوحه شب اول محرم ۱۴۰۲ با نوای محمود کریمی از مداحان برجسته اهل بیت در قالب فایل صوتی برای دانلود در دسترس علاقمندان قرار دارد. شما می توانید مداحی های محرم ۱۴۰۲ دیگر محبان اهل بیت را در سایت ایمنا بشنوید.

دانلود نوحه شب اول محرم ۱۴۰۲

ماه محرم یکی از مهم‌ترین ماه‌های تقویم هجری شمسی است که به دلیل شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در روز عاشورا، در تاریخ اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد. این ماه با شعار "یا حسین" همواره به یاد شجاعت، استقامت، صبر و ایثار حضرت امام ح سین (ع) و یارانش در روزهای پر فراز و نشیب عاشورا و تاسوعا مورد عزاداری و تعزیه‌خوانی قرار می‌گیرد.

در این ماه، عزاداران با پوشیدن لباس‌های سیاه و تنگ، عزاداری خود را ابراز می‌کنند و در تشییع عزیزان شهید در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند. همچنین در این ماه، مراسم تعزیه‌خوانی و نوحه‌سرایی برگزار می‌شود و داستان صمیمی و دردناک شهادت حضرت امام حسین (ع) و خاندان پاک و بزرگوارش روایت می‌شود.

از دیگر فعالیت‌هایی که در این ماه انجام می‌شود، توزیع روزها و غذاهای خیریه به نیازمندان و افراد فقیر و محروم است. این کار به عنوان یک رسم و سنت در بسیاری از کشورهای اسلامی انجام می‌شود و نشان از همدردی و همبستگی با نیازمندان دارد.

به طور کلی، ماه محرم به عنوان یکی از ماه‌های مهم در تقویم هجری شمسی، در تاریخ اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد و در طول آن، عزاداری و تعزیه‌خوانی برای یادآوری شجاعت، استقامت و ایثار حضرت امام حسین (ع) و یارانش انجام می‌شود.

کد خبر 674026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.